شناسهٔ خبر: 52685 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه مرکز پرورش مدیران و نخبگان جامعه است

دبیر علمی همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار گفت: دانشگاه مرکز پرورش مدیران و نخبگان جامعه است، اگر دانشگاه دچار بحران شود، ۱۰ برابر آن بحران و شدیدتر را در جامعه خواهیم دید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی و معاون پژوهشی دانشگاه تهران و جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه، امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران افتتاح شد.

دکتر علی اکبر علیخانی دبیر علمی همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار در افتتاحیه این همایش، گفت: اخلاق با ذات انسان سرشته است، مسئولیت  اخلاق مداری و عمل به آن در همه حوزه‌های زندگی بر عهده دانشگاه است. دانشگاه مرکز پرورش مدیران و نخبگان جامعه است، اگر دانشگاه دچار بحران شود، ۱۰ برابر آن بحران و شدیدتر را در جامعه خواهیم دید.

وی افزود: جامعه ای که اخلاق نداشته باشد، روی سعادت را نخواهد دید، پدیده ای با این اهمیت که سرنوشت افراد و جامعه به آن گره خورده است را نمی توان به پند و نصیحت فروکاست. هیچ جامعه خردمندی این گونه سرنوشت اش را به بازی نمی گیرد. رابطه اخلاق با مفاهیم هم پیوند با آن مثل آزادی، عدالت، حق و ... هم عرض نیست. اخلاق مانند کرامت انسانی با ذات انسان سرشته است.

دبیر علمی همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار، ادامه داد: اخلاقی اندیشیدن، اخلاقی سخن گفتن، اخلاقی عمل کردن در تمام حوزه های زندگی به یک فرآیند پیچیده و مستمر تربیتی نیاز دارد که مسئولیت آن بر عهده دانشگاه است. اخلاقی زیستن به معنای عام آن به مومنان و پیروان ادیان خاصی تعلق ندارد، اخلاقی زیستن راه تعالی بشر را با هر اعتقادی، هموار می کند.

طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر هشت نشست برگزار خواهد شد و اختتامیه همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار سه شنبه ۲۱ آذر برگزار خواهد شد.

نظر شما