شناسهٔ خبر: 52735 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیکشنری وبستر کلمه محبوب سال را اعلام کرد

«فمینیسم» به عنوان کلمه محبوب سال ۲۰۱۷ دیکشنری آنلاین مریام-وبستر معرفی شد.

دیکشنری وبستر کلمه محبوب سال را اعلام کرد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ وبسایت دیکشنری آنلاین مریام-وبستر، اعلام کرد عبارت «فمینیسم» بیشتر میزان جستجو را از طرف کاربران در سال ۲۰۱۷ میلادی داشته است.

اعتراض زنان در واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا یک روز پس از به‌روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژانویه و ادعاهای مختلف زنان مشهور درخصوص تعرض مردان به آن‌ها، موجب افزایش درصد جستجوی کلمه «فمینیسم» در یکسال گذشته شده است.
 
دیکشنری وبستر «فمینیسم» را چنین توصیف می‌کند: «نظریه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای تساوی جنسیتها» و «فعالیت سازماندهی‌شده برای حقوق زنان.»
 
دیگر کلماتی که در طول یکسال گذشته بیشترین میزان جستجو را در این دیکشنری داشتند، عبارتند از؛ «همدست»، «نجات»، «کندذهن»، «همدردی»، «فدرالیسم»، و «طوفان»

«همدست» کلمه‌ای بود که ایوانکا ترامپ به صورت اشتباه و به جای کلمه «همکار» از آن استفاده کرد و خود را همدست کارهای پدرش معرفی کرد. چند روز پیش نیز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ترامپ را برای حمایت از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی «کند ذهن» خطاب کرده بود.
 
در بیانیه منتشر شده در وبسایت دیکشنری مریام وبستر این‌گونه نوشته شده: «هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند عمق اتفاقات، اخبار و داستان‌های رخ داده در یک سال را بیان کند؛ مخصوصاً سال ۲۰۱۷ میلادی که پر از اتفاقات عجیب بوده است. اما وقتی کلمه‌ای در کتاب قطوری چون وبستر، بیشتر از بقیه جستجو می‌شود، این یعنی که درس مهم برای همه ما دارد و نشان می‌دهد که اتفاقات آن سال چه موضوعی را بیشتر از دیگران تحت پوشش قرار داده است.»
 
اعتراض همگانی زنان به ترامپ، انتشار سریال تلویزیونی «سرگذشت ندیمه» و فیلم «زنان شگفت‌انگیز» قطعاً به محبوبیت این کلمه در سال ۲۰۱۷ یاری رسانده‌اند.
 
پیتر سوکولوسکی، ویراستار دیکشنری وبستر می‌گوید: «امسال از این کلمه به صورت کلی استفاده شده است. بی‌شک بسیاری از مردم معنی عبارت «فمینیسم» را می‌دانند اما از خود می‌پرسند چگونه در سال ۲۰۱۷ می‌توان فمینیست بود و احتمالاً همین موضوع سبب شده است معنی آن را جستجو کنند تا شاید ایده جدیدی به ذهنشان برسد.»

نظر شما