شناسهٔ خبر: 52836 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درآمد ۵۵ میلیارد تومانی دانشگاه امیرکبیر/ بازنگری دروس کارشناسی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سال گذشته درآمد اختصاصی این دانشگاه ۵۵ میلیارد تومان بود که پیش بینی می شود امسال این رقم به ۷۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیداحمد معتمدی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: براساس برنامه راهبردی، به صورت سالیانه جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی رصد و ارزیابی می شود.

وی افزود: طی ۴ سال گذشته تعداد ۸۶ عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه جذب شده است و ۳۹ عضو هیات علمی نیز بازنشسته شده اند بنابراین اگر جذب اساتید جدید در دستور کار قرار نمی گرفت با توجه به تعداد اساتید بازنشسته در دانشگاه با مشکل اساسی مواجه می شدیم.

بازنگری برنامه های درسی مقطع کارشناسی دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بازنگری برنامه های درسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: طی یک فعالیت فشرده دو ساله با کمک دانشکده ها توانستیم تمام برنامه های درسی این دانشگاه در مقطع کارشناسی را بازنگری کنیم.

معتمدی عنوان کرد: از اوایل ترم بهمن ماه اجرای برنامه های درسی بازنگری شده آغاز می شود و در مهرماه سال ۹۷ به طور کامل اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: در روند این بازنگری به مسائل داخلی، اشتغال و توسعه علم و فناوری های جدید توجه شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طبق بخشنامه وزارت علوم دانشگاه های دیگر نیز می توانند از این برنامه استفاده کنند.

ارتقا رتبه بین المللی دانشگاه تا سال ۱۴۰۴

معتمدی افزود: یکی از اهداف برنامه راهبردی دانشگاه ارتقا جایگاه و رتبه بین المللی است که براین اساس تا سال ۱۴۰۴ در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان باشیم.

وی تاکید کرد: اکنون دانشگاه در تمام رتبه بندی های بین المللی حضور دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: براساس آمارهای موجود ۳۷.۵ درصد کل پتنت های بین المللی ایران مربوط به این دانشگاه است.

رشد درآمدهای اختصاصی دانشگاه از محل قراردادهای صنعتی

معتمدی با اشاره به وضعیت قراردادهای صنعتی این دانشگاه گفت: تا سال ۹۳ با افت مواجه بودیم اما وضعیت عقد قرارداد و جذب درآمدها طی سال های گذشته رشد داشته و امسال نیز این روند پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از درآمدهای دانشگاه از محل قراردادهای صنعتی، ۵۰ درصد از محل فعالیت های آموزشی و ۱۰ درصد مربوط به فعالیت های متفرقه است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سال گذشته کل درآمد دانشگاه ۵۵ میلیارد بوده و امسال پیش بینی می کنیم این رقم به ۷۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۱۰ برنامه مشترک بین المللی در دوره دکتری و کارشناسی ارشد با صد دانشگاه برتر دنیا است.

معتمدی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی سال های گذشته افزود: اکنون این دانشگاه دارای ۲۰۰ دانشجو خارجی رسمی و ۵۰ دانشجو خارجی در دوره های کوتاه مدت است.

رشد ۲۰ درصدی ظرفیت خوابگاهی دانشگاه

وی تاکید کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد به ظرفیت خوابگاه های دانشگاه افزوده شد که براساس برنامه راهبردی قرار است ظرفیت های خوابگاهی این دانشگاه در مجموع دو برابر رشد یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: در مهرماه سال آینده ۱۵ درصد به ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه افزوده خواهد شد.

معتمدی با بیان اینکه ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است، اظهار داشت: تمامی خوابگاه های رتبه چهار و پنج دانشگاه حذف شده و برای مهر سال آینده برنامه داریم خوابگاه های رتبه ۳ دانشگاه نیز ارتقا یابد.

توسعه فعالیت های تشکل های دانشجویی

وی به توسعه فعالیت های تشکل های دانشجویی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: سه تشکل دانشجویی در این دانشگاه فعالیت می کردند که اکنون تعداد تشکل های دانشگاه به ۶ تشکل افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: طی سال های اخیر در این دانشگاه به همه تشکل هایی که دارای ضوابط لازم بوده اند، مجوز داده شده است.

معتمدی گفت: تعداد کانون های دانشگاه نیز از ۱۳ کانون به ۱۶ کانون افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: تلاش داریم که مجوز لازم برای برگزاری برنامه های تشکل های دانشجویی ارائه شود البته دانشگاه تنها مجری ارائه مجوز به این برنامه ها نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: خروجی دانشگاه نباید تک بعدی باشد بلکه علم، آموزش، فرهنگ و فعالیت های سیاسی و اجتماعی باید در کنار یگدیگر دنبال شوند و در این دانشگاه سعی شده تمام این ملاک ها تقویت شود.

معتمدی خاطرنشان کرد: در ۱۶ آذر همه تشکل های دانشجویی برنامه داشتند و هیچ برنامه ای لغو نشد.

وی گفت: بودجه تشکل های دانشجویی دانشگاه هر سال افزایش یافته است.

تخصیص بودجه مناسب برای فعالیت های تشکل های دانشجویی، اختصاص فضا برای استقرار دانشجویان در مراکز رشد، برگزاری کلاس های موسیقی، تخصیص بودجه مناسب برای فعالیت های ورزشی، کیفیت مناسب غذا، توجه به فعالیت های فرهنگی در خوابگاهها، تخصیص بودجه مناسب به انجمن های علمی، توجه به امکانات رفاهی خوابگاهها از جمله موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان بود.

نظر شما