شناسهٔ خبر: 52848 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ اقتباس برتر سینمایی از اسطوره ترس

فیلم‌های ترسناک طرفداران خاص خود را دارد. اگه شما نیز یکی از هوادارن این ژانر هستید، حتما نام استفن کینگ را شنیده‌اید. این نویسنده پرکار برای کارگردانانی که قصد ساخت فیلم‌های وحشتناک دارند، مانند معدنی ارزشمند است. در ادامه گزارشی از بهترین اقتباس‌های سینمایی که از آثار کینگ صورت گرفته داریم.

10 اقتباس برتر سینمایی از اسطوره ترس

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ استیون کینگ، یکی از مشهورترین نویسنده ژانر وحشت است و بسیاری از نوشته‌هایش الهام‌بخش کارگردانان سینمایی شده است.

کینگ در کارنامه ادبی خود بیش از ۲۰۰ اثر دارد که بیشترشان در ژانر وحشت و علمی-تخیلی نوشته شده‌اند. در این گزارش نگاهی به بهترین فیلم‌های ساخته شده از روی کارهای این نویسنده موفق می‌اندازیم:

۱. «درخشش» به کارگردانی استنلی کوبریک

مرد نویسنده‌ای به همراه همسر و فرزندش در هتلی اقامت می‌گزیند تا در طول فصل زمستان و در آرامش فضای هتل، داستانش را به پایان برد. در طول فصل زمستان به دلیل بارش سنگین برف، راه‌های مواصلاتی به هتل بسته می‌شود. به همین دلیل جک تورنس به همراه خانواده‌اش، به عنوان سرایدار در این هتل  استخدام می‌شود.

۲. «رستگاری در شاوشنک» به کارگردانی فرانک دارابونت

اندی دوفرین (تیم رابینز) بانکدار جوانی است که به جرم قتل همسر و معشوقه پنهانی‌اش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم شده است. او ادعا می‌کند که مرتکب این جرم نشده،اما قاضی او را گناهکار می‌داند ... .

۳. «میزری» به کارگردانی راب رینر

پل شلدن، نویسنده مشهور داستان دنباله‌دار میزری، تصمیم می‌گیرد آخرین بخش کتابش را با مرگ قهرمان داستان به پایان برساند. او با فورد موستانگ خود از خانه ییلاقی‌اش راه بازگشت را پیش می‌گیرد اما در جاده لغزنده ماشینش در شیب کناره راه سر می‌خورد و زخمی می‌شود.

۴. «مسیر سبز» به کارگردانی فرانک دارابونت

داستان فیلم در یک زندان در آمریکا می‌گذرد. قهرمان اصلی داستان «پل اجکامب» (تام هنکس) نام دارد که به علت کهولت سن، در خانه سالمندان رها شده است. او پس از دیدن صحنه‌ رقصی در فیلمی به گریه می‌افتد و شروع به بیان بخشی از خاطرات خود از زمانی که به عنوان پلیس خدمت می‌کرد، برای دوستش الین می‌کند. اجکامب در سال ۱۹۳۵ میلادی در زندان مسئول جزو گروه اعدام کنندگان بوده و در آنجا با یک سیاهپوست درشت اندام و خوش قلب به نام «جان کافی» (مایکل کلارک دانکن) آشنا می‌شود که قدرتی خارق‌العاده دارد و به واسطه آن اجکامب را از درد و بیماری رهایی می‌دهد.

۵. «کری» به کارگردانی برایان دی پالما

کری دانش آموز دبیرستانی، با شخصیتی خجالتی است. وی در روابط اجتماعی بسیار ضعیف بوده و مشکلات عدیده‌ای از این حیث دارد. از همین رو همواره مورد تمسخر و آزار هم کلاسی‌های و هم‌سن و سالان خود قرار می‌گیرد. اما کری قدرت‌های خاص و ماورالطبیعه دارد، که در ادامه فیلم به نوعی از دوستان خود انتقام سختی می‌گیرد.

۶. «کنار من بمان» به کارگردانی راب رینر

این فیلم از روی کتاب «جسد» استیون کینگ الهام گرفته شده است و شاید یکی از معدود کتاب‌هایی باشد که نویسنده در ژانر کمدی نوشته است. داستان درباره گروهی از پسرهای نوجوان است که زندگی روزمره آنها را خسته کرده است و برای فرار از این روزمرگی تصمیم می‌گیرند ماجرای کشف جسد مربوط به یک پسر کشته شده در اثر تصادف با قطار را پیگیری کنند.

۷. «کوجو» به کارگردانی لوئیس تیگو

داستان کتاب درباره مادر و پسری است که توسط یک سگ هار مورد حمله قرار می‌گیرند. این کتاب کینگ نیز بر خلاف اکثر آثارش در ژانر وحشت قرار نمی‌گیرد و سیر واقع‌گرایانه دارد.

۸. «منطقه مرده» به کارگردانی دیوید کراننبرگ

جانی (کریستوفر واکن) معلم مدرسه و در آستانه ازدواج است. او در سانحه رانندگی به شدت مجروح و به مدت پنج سال در بیمارستان به کما می‌رود. پس از به هوش آمدن متوجه می‌شود که قدرت عجیبی پیدا کرده و در تماس فیزیکی با افراد،می‌تواند اتفاقات گذشته،حال یا آینده آنها را ببیند.

۹. «مه» به کارگردانی فرانک دارابونت

طوفان افراد زیادی را برای خرید به فروشگاه کشانده و این مکان را شلوغ‌تر از همیشه کرده است. ابتدا همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد اما پس از مدتی صدای مهیب آژیر خطر به صدا درآمده و مه غلیظی همه جا را می‌پوشاند. همان‌طور که این مه مرموز کل آن ناحیه را دربرمی‌گیرد، گروهی از مردم، که دیوید و پسرش هم در بین آنها هستند، در فروشگاه زندانی می‌شوند و این در حالی است که دنیای پیرامون این انسان‌ها به تدریج به جهنمی واقعی تبدیل می‌شود.

۱۰. «نمایش مورمور» به کارگردانی جورج رومرو

فیلم شامل پنج داستان ترسناک است. اولین داستان درباره مردی است که از گور خود برخواسته تا کیک روز پدر را که دختر قاتلش هیچگاه به او نداده را بدست آورد. داستان دوم در مورد کشاورزی است که شهاب سنگی کشف می‌کند که همه چیز را به گیاه تبدیل می‌کند... .

نظر شما