شناسهٔ خبر: 52860 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محورهای بین المللی سازی آموزش عالی اعلام شد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره های مشترک، دو محور اصلی بین المللی سازی آموزش عالی است که باید به آنها توجه کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  حسین سالارآملی در دوازدهمین نشست معاونان بین الملل دانشگاه ها در دانشگاه قم تاکید کرد: توسعه تعاملات علمی بین المللی با مواظبت جدی نسبت به ممانعت از نفوذ، بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری فراروی نگاه توسعه ای فعالیت های علمی بین المللی است و در این مسیر هرچه قدر ما بر اعتقادات و منافع ملی خودمان تاکید کنیم در عرصه بین المللی معتبرتر خواهیم بود.

وی افزود: بین المللی سازی آموزش عالی در کنار ارتباط با صنعت و تجاری سازی نتایج حاصل از تحقیقات، توسعه آموزش فنی و حرفه ای، سه محور اساسی و اصلی برنامه پیشنهادی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی بود.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل با اشاره به برنامه ششم توسعه و اهمیت بین المللی سازی آموزش عالی در ذیل این برنامه اظهار داشت: رساندن دانشگاه ها به تراز بین المللی، ایجاد شعب دانشگاه های کشورمان در دیگر کشورها و ایجاد دوره های مشترک با مشارکت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از جمله مصوبات قانون برنامه ششم در بخش همکاری های علمی بین المللی است.

نظر شما