شناسهٔ خبر: 52869 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​اولین دوره جایزه ادبی ارغوان فراخوان داد

اولین دوره جایزه ادبی ارغوان در حوزه داستان کوتاه با موضوع «آخرین روزهای سال» توسط انتشارات هفت رنگ برگزار می‌شود.

​اولین دوره جایزه ادبی ارغوان فراخوان داد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  اوژن حقیقی، دبیر  اولین دوره جایزه ارغوان گفت: اولین دوره جایزه ارغوان، با پذیرش داستانِ کوتاه با هدف کشف و معرفی استعدادهای جوان و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، از اول دی ماه آغاز می‌شود. در  دوره اول این جایزه فرهاد توحیدی،محمد چرمشیر، سپیده شاملو،سیامک گلشیری و مهسا محبعلی اعضای هیات انتخاب و احمد پوری، حسین سناپور و لیلی گلستان اعضای هیات داوران خواهند بود.

حقیقی درباره قوانین اولین دوره جایزه ارغوان گفت: داستان‌های کوتاه باید به صورت تایپ شده در فرمت‌های doc، docx و rtf در سامانه وب‌سایت جایزه ارغوان به نشانی www.jayezeharghavan.ir ثبت شوند و تکمیل  فرم ثبت‌نام آنلاین هم برای حضور در جایزه، الزامی است. تعداد کلمات هر داستان کوتاه حداکثر ۳ هزار کلمه است و هر نویسنده تنها اجازه دارد یک اثر را به دبیرخانه جایزه ارسال کند. شرایط سنی شرکت در مسابقه حداکثر ۳۰ سال است و در صورت کپی‌برداری یا استفاده از آثار دیگران، داستان مورد نظر  حذف خواهد شد. داستان‌هایی در این جایزه بررسی می‌شوند که در جوایز ادبی دیگر حائز رتبه نشده و یا پیش از این به چاپ نرسیده باشند.

دبیر برگزاری جایزه ارغوان گفت: همچنین قوانین، مناسبات و هنجارهای جامعه در انتخاب داستان‌های کوتاه برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد و مسئولیت رعایت نکردن هریک از موارد ذکر شده به عهده شرکت‌کننده است. 

بر اساس اعلام برگزار کنندگان جایزه، مهلت ارسال آثار از یکم دی ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ خواهد بود. جایزه‌ منتخب هیات داوران برای نفر اول، تندیس جایزه‌ ارغوان، لوح تقدیر، و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و برای نفرات بعدی لوح تقدیر است. همچنین  آثار ۱۰ نفر اول به صورت یک جلد کتاب توسط نشر مرکز منتشر خواهد شد.

جایزه ویژه هیات داوران ، موسسه فرهنگی هنری این/جا تمام برگزیدگان را به یک کارگاه داستان‌نویسی مهمان می‌کند. اختتامیه این جایزه با معرفی برندگان، خردادماه ۱۳۹۷ طی مراسمی برگزار خواهد شد.

نظر شما