شناسهٔ خبر: 52872 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام نامزدهای اولیه جایزه قلم آمریکا در بخش های مختلف

نامزدهای اولیه جایزه قلم آمریکا در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

اعلام نامزدهای اولیه جایزه قلم آمریکا در بخش های مختلف

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  هیئت داروان جایزه قلم آمریکا فهرست بلند این جایزه برای سال ۲۰۱۸ میلادی را اعلام کردند؛ جایزه‌ای که هر ساله به معرفی نویسندگان بااستعداد و باتجربه معاصر از جمله نویسندگان کتاب اولی و آنانی که تأثیر ماندگاری بر ادبیات آمریکا داشتند، می‌پردازد.
 
۱۰ کتاب به عنوان نامزد اولیه جایزه پن در بخش کتاب‌اولی‌ها، که به نام نویسنده آمریکایی «رابرت وورث بنگهان» خوانده می‌شود، انتخاب شدند. جایزه کتاب اولی به نویسنده‌ای اهدا می‌شود که اولین رمان یا مجموعه داستان کوتاهش را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده باشد. «سونورا» نوشته هانا اسدی، نویسنده فلسطینی، «مردی که به چشم من شلیک کرد، مرده است» نوشته چنل بنز، «مسیح سیاه‌پوست و دیگر قهرمانان» نوشته ونیتا بلکبرن، «آنچه عشق به حساب می‌آید» نوشته مارین کروتی، «تاریخچه گرگ‌ها» نوشته امیلی فریدلاند، «کاردینال و دیگر داستان‌ها» نوشته آلکس هایلی، «بدنش و دیگر اعضا» نوشته کارمن ماچادو، «هزاران رادیو دور» نوشته وودی اسکینر، «رستاخیز جون اشبی» نوشته کریس وولاس، و «قلب زخمی» نوشته جنی ژانگ ده اثری هستند که در فهرست اولیه بخش کتاب‌اولی‌ها حضور دارند.
 
امیلی فریدلاند، نویسنده «تاریخچه گرگ‌ها» پیش از این در فهرست نهایی جایزه بوکر ۲۰۱۷ قرار داشت و رقیب نویسندگانی چون جورج ساندرز، آلی اسمیت و پل استر بود. کامن ماچادو نیز در فهرست نهایی نامزدهای جایزه کتاب ملی آمریکا قرار داشت.
 
در بخش کتاب آزاد که به بهترین اثر نویسندگان رنگین‌پوست، که آثارشان را در سال ۲۰۱۷ در آمریکا منتشر کرده‌اند، اهدا می‌شود نویسندگانی چون جنیفر چانگ، آلکس گیلواری، جسیکا هریس، کی میلر، آچی اوبجاز، الکسیس اوکوو، ساشا پایمنتال، اِریکا سانچر، نیکول شیلی و جینا یولیس حضور دارند.
 
در بخش ترجمه نیز جایزه قلم به نویسندگانی اهدا می‌شود که آثاری را از کشورهای مختلف به زبان انگلیسی ترجمه کرده باشند. ده اثر در این بخش به عنوان نامزد اولیه معرفی شده‌اند. ترجمه آثار اسپانیایی با سه کتاب بیشترین حضور را در این فهرست دارند. ترجمه دو اثر فرانسوی، و آثاری از رومانی، مجارستان، کره، چین و از زبان عبری دیگر نامزدهای این بخش را تشکیل می‌دهند.
 
جایزه ۱۰ هزار دلاری «دیامونشتاین –اشپیلفوگل» نیز به نویسندگانی اهدا می‌شود که هنر مقاله‌نویسی را به عنوان بخشی از ادبیات به همگان یادآوری می‌کنند. مجموعه مقالات مختلفی از انتشاراتی چون دانشگاه جورجیا، اوکلاهاما، و هارپر در این فهرست قرار گرفته‌اند.
 
نامزدهای بخش ۵ هزار دلاری زندگینامه‌نویسی، که به نام «بوگارد وِلد» خوانده می‌شود، زندگینامه افرادی چون آن رویال، ریچارد نیکسون، مارتین لوتر و لنین را پوشش می‌دهد.
 
جایزه قلم آمریکا نامزدهای خود را در بخش‌های دیگری چون آثار علمی، داستانی و ورزشی نیز اعلام کرده است. برندگان هر بخش از این جایزه در بیستم فوریه (۲ اسفند) در دانشگاه نیویورک اعلام می‌شوند.
 
هیئت داوران جایزه قلم آمریکا متشکل از نویسندگان برنده جایزه‌های مهم، فروشندگان کتاب و منتقدین است. پیش از این افرادی چون جورج ساندرز، آدا لیمون، و هیلتون آلس جزء هیئت داوران این جایزه بوده‌اند. امسال میجور جکسون، شاعر، مارگو جفرسون، برنده جایزه نقد پولیتزر، کلودیا پانکاین، شاعر و برنده پیشین جایزه قلم و پل یامازاکی، صاحب کتابفروشی موفق سیتی لایت در سانفرانسیسکو در بخش انتخاب کتاب سال داوری می‌کنند.
 
جایزه قلم آمریکا ۵۰ سال است که تلاش می‌کند استعدادهای ادبی این کشور را به دنیا معرفی کند. مدیران مؤسسه قلم معتقدند با در نظر گرفتن آثار ترجمه و آثار نویسندگان رنگین‌پوست نه تنها آثار ادبی را ارج می‌نهند بلکه از آزادی بیان در ایالات متحده دفاع می‌کنند. 

نظر شما