شناسهٔ خبر: 52873 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یادبود باستانی‌پاریزی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

مراسم یادبود زنده‌یاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی همزمان با زادروز وی در تالار فردوسی با حضور اندیشمندان و سخنرانان ملی و بین‌المللی و اجرای ارکستر ملی ایران اجرا برگزار می‌شود.

یادبود باستانی‌پاریزی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آغاز طرح «آینه‌دار دوران» همراه با یادبود باستانی پاریزی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در زادروز زنده‌یاد محمدابراهیم باستانی پاریزی، دوشنبه، 4 دی ماه سال جاری، مراسم یادبود او همراه با اجری ارکستر ملی ایران و با حضور اندیشمندان و سخنرانان ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

سید عباس دعایی، مجری طرح «آینه‌دار دوران» در دعوت‌نامه این مراسم آورده است: «زنده‌یاد استاد دکتر محمدابراهیم باستانی‌پاریزی به دنبال «رد پای خدا در تاریخ» نقش مردم در آن را یادآور می‌شد و شیرینی کلامش، تلخی‌های تکراری تاریخ را شنیدنی می‌کرد.

خانه او دیار کریمان -شهر کرمان- بود و نامش، نقطه اتصال و اتحاد آن با خانه دیگر استاد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی شد. طرح «آینه‌دار دوران» با احترام به یاد و راه آن بزرگوار، اینک شناخت آینه‌داران دوران معاصر را هدف قرار داده است؛ بزرگانی که راه کمال را پیموده‌اند و دغدغه‌شان گرفتن دست جوانانی‌ است که در این راه قدم گذاشته‌اند.

گروه آینه‌دار دوران در نظر دارد با همراهی علاقه‌مندان این هدف، همزمان با سالگرد تفاهمی ایجاد شده بین دو خانه استاد، بدین نام، مرکزی را با همراهی خانه اصلی ایشان بنیان نهد تا زبان هنر و ادبیات، نقشی به یادگار در یادها گذارد و راهی را برای شناخت علاقه‌مندان به کمال و رشد هموار سازد.»

این مراسم که در ساعت 15 و 30 تاریخ مذکور در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، با همیاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه، بنیاد رودکی، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، خانه فرهنگ گویا، شرکت هواپیمایی رز آبی و مس منطقه کرمان برگزار می‌شود.

محمدابراهیم باستانی پاریزی (۳ دی ۱۳۰۴ پاریز– ۵ فروردین ۱۳۹۳ تهران) تاریخ‌دان، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران بود.

نظر شما