شناسهٔ خبر: 52880 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پدرو آلمادوار بهترین فیلم ۲۰۱۷ را انتخاب کرد: مرا به نامت صدا کن

پدرو آلمادوار کارگردان سرشناس اسپانیایی فیلم «مرا به نامت صدا کن» را بهترین فیلم سال ۲۰۱۷ نامید.

شالامه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آلمادوار به عنوان کسی که رمانس‌های کلاسیک سینمایی را به خوبی می شناسد فیلم لوکا گوادانینو را تحسین کرد.

این کارگردان با شرکت در نظرسنجی پایان سال ۲۰۱۷ در وب سایت اسپانیایی شرکت و «مرا به نامت صدا کن» را به عنوان بهترین فیلم ۲۰۱۷ انتخاب کرد.

در این وب‌سایت از ۶۵ فیلمساز اسپانیایی سوال شده که فیلم‌های برتر سال از نظر آنها کدام‌ها بوده‌اند. در پاسخ‌ها «دنیای ژوارسیک: سقوط پادشاهی» ساخته خوان آنتونیو بایونا، «ضربان در دقیقه» و «سیرانوادا» نیز آرای زیادی آوردند.

این کارگردان همچنین تیموتی شالامه را به عنوان «الهام بخش سال» خواند. شالامه در میان نامزدهای بهترین بازیگر مرد سال در جوایز گلدن گلوب جای گرفته است. جایزه اتحادیه بازیگران سینما و منتخب منتقدان نیز او را در میان نامزدهای خود جا داده‌اند.

آلمادوار گفت: در این فیلم همه چیز زیبا، جذاب و خوشایند است؛ پسران، دختران، صبحانه، میوه‌، سیگار، آب انبارها، دوچرخه‌ها، رقص در فضای باز، دهه ۸۰، شک‌ها و تسلیم‌های قهرمانان، صداقت همه شخصیت‌ها و رابطه آنها با والدینشان. وی افزود: تعهد نویسندگان آندری آسیمان، جیمز آیوری و لوکا گوادانینو با شور و هیجان آنها، با نور شمال ایتالیا و به ویژه تیموتی شالامه که الهام بخش سال است.

آلمادوار آخرین بار با فیلم ملودرام «خولیتا» درباره رابطه مادر-دختری در سال ۲۰۱۶ راهی سینماها شد.

«مرا به نامت صدا کن» اکنون در شماری از سینماهای منتخب نمایش داده می‌شود و از مدعیان اسکار است.

نظر شما