شناسهٔ خبر: 52958 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جهانگرد آلمانی کتابی در مورد خانه‌های ایرانی نوشت

لینا اسپات، محقق و جهانگرد آلمانی که سال‌ها در ایران زندگی کرده، به تازگی کتابی به نام «پشت پرده‌های بسته: طراحی داخلی در ایران» با موضوع معماری داخلی خانه‌های ایرانی نوشته، که خود نیز آن را منتشر کرده است.

جهانگرد آلمانی کتابی در مورد خانه‌های ایرانی نوشت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  «پشت پرده‌های بسته: طراحی داخلی در ایران» کتابی است که توسط لینا اسپات، محقق و جهانگرد آلمانی به زبان انگلیسی نوشته شده و در ماه می سال 2017 میلادی توسط خود او منتشر شده است.

اسپات در توضیح کتابش می‌گوید: «این کتاب هرچند با موضوع طراحی داخلی و فضاهای مسکونی در کشور ایران نوشته شده، اما نگاه شخصی من به تاریخچه‌ کشور ایران و داستان‌های شهروندان آن است. من سعی کردم فرهنگ ایران را در داخل و خارج خانه‌های زیبایشان نمایش دهم.»

این نویسنده در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «ایران دارای فرهنگ و تمدن چهار هزار ساله است. در این فرهنگ معماری ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است و همانطور که می‌دانید از این نوع معماری در ساخت بناهای مشهور دنیا مثل تاج محل و شهر بابل قدیم نیز استفاده شده است.»

در این کتاب که از عکس‌های حامد فرهنگی در آن استفاده شده، سعی می‌شود زیبایی و پیچیدگی فضاهای داخلی خانه‌های ایرانی برای مخاطب غربی نمایش داده شود.

قرار است این کتاب با حضور خود نویسنده طی مراسمی در روز 17 ژانویه (27دی) در مرکز میراث فرهنگی ایران در خانه آسیا واقع در خیابان نیوکاوندیش شهر لندن رونمایی شود. در این مراسم خود نویسنده نیز درباره کتابش سخنرانی خواهد کرد.

اسپات در شهر مونیخ آلمان متولد شده است و با وجود اینکه مدرک کارشناسی ارشد مطالعات خاورمیانه خود را از دانشگاه لودویگ دریافت کرده اما سال‌ها در کشورهای ایران، اسپانیا و ترکیه زندگی کرده است. 

نظر شما