شناسهٔ خبر: 52976 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «تحول نام‌گذاری کودکان تهرانی» نقد می‌شود

کتاب «تحول نام‌گذاری کودکان تهرانی؛ ۱۳۹۴- ۱۳۷۵» اثر پژوهشی عباس عبدی نقد و بررسی می‌شود.

کتاب «تحول نام‌گذاری کودکان تهرانی» نقد می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  این برنامه با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روز دوشنبه ۱۱ مرداد ۹۶ ساعت ۱۰ صبح با حضور پژوهشگر این اثر، دکتر سیدحسین سراج‌زاده، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران و اسدالله پارسامهر، مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور،و منتقدان این کتاب، در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

کتاب «تحول نام‌گذاری کودکان تهرانی؛ ۱۳۹۴-۱۳۷۵»، حاصل طرح پژوهشی مصوب پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است و در راستای همکاری پژوهشگاه با نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نام شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر شده است.

به استناد این پژوهش، طی یک دهه گذشته فرهنگ نام‌گذاری کودکان، تغییرات جدی کرده و خلق نام‌های جدید برای کودکان روند رو به رشدی پیدا کرده است. پژوهشگر این اثر، نام‌گذاری کودکان را محصول روند کلی جامعه می‌داند و تأکید می‌کند که فرهنگ نامگذاری کودکان محصول سیاست‌های رسمی نیست.

عبدی به استناد این تحقیق تصریح می‌کند که شاید نتایج این پژوهش برای سیاست‌گذاران فرهنگی خوشایند نباشد زیرا نتیجه سیاست‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه، نتیجه معکوسی داشته است. از پژوهشگران و علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود.

نظر شما