شناسهٔ خبر: 53022 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نکوداشت بهرام بیضایی در پیاده‌رو

مراسم نکوداشت بهرام بیضایی در بندرعباس برگزار شد. در این مراسم عده‌ای از هنرمندان درباره درون‌مایه نمایش نامه‌های بیضایی با محوریت زن و محیط زیست در آثار او به سخنرانی پرداختند.

نکوداشت بهرام بیضایی در پیاده‌رو

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  بر اساس خبر دریافتی، عصر پنجشنبه هفتم دی ماه در پارک کاکتوس بندرعباس مراسمی در نکوداشت بهرام بیضایی برگزار شد.

در این مراسم که به همت کتابرانه چیچکا در جایگاه هنر در پیاده رو واقع در پارک کاکتوس بندرعباس برگزار شد گروهی از هنرمندان و علاقه‌مندان به این هنرمند نامی گرد هم آمدند.  این مراسم با خیرمقدم و سخنان کوتاه سعید آرمات درباره زیست و آثار بهرام بیضایی آغاز شد و سپس یادداشتی از شاهرخ رجا با موضوعیت زن در آثار بیضایی قرائت و پس از آن بخش‌هایی از نمایشنامه‌ «آرش» خوانده شد.



گفتنی‌ است که در ادامه این برنامه که جمعا حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، بخشی از صفحات آغازین کتاب «نمایش در ایران» خوانده شد و در انتها موسی بندری،سحر آریا و علی ربیع وزیری درباره‌ خاستگاه استبداد زبانی در نمایشنامه‌نویسی و نقش بهرام بیضایی در جریان نمایشنامه‌نویسی در ایران به گفت‌وگو پرداختند.



شایان ذکر است در حاشیه‌ این مراسم که به بهانه‌ تولد 79سالگی بیضایی برگزار شد دو نوازنده (سیامک بش و امیرحسین زحمتکش) به صورت خودجوش نیز به اجرای خیابانی قطعاتی پرداختند.
 

نظر شما