شناسهٔ خبر: 53058 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاکید وزیر علوم به روسای دانشگاهها/ صرفه جویی کنید

وزیر علوم از ابتدای فعالیت خود درحالی اقدام به ابقا و یا تعیین سرپرست دانشگاه های کشور کرده که در تمامی احکام این افراد بر پرهیز از تجمل گرایی و صرفه جویی در هزینه ها تاکید داشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی ۷ آبان ماه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و در اولین تغییر و تحولات، سرپرست دانشگاه بوعلی سینا را منصوب کرد که در حکم یعقوب محمدی فر بر حفظ بیت المال، اعمال سیاست های موثر بر صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط و قانونمندی تاکید شده بود.

تاکنون از سوی وزیر علوم احکامی برای ۱۶ رئیس و سرپرست دانشگاه ها صادر شده که از این تعداد ۱۲ نفر از روسای دانشگاه ها ابقا و ۴ نفر به عنوان سرپرست معرفی شده اند.

تمامی احکام روسا و یا سرپرستان دانشگاه ها که از ۷ آبان ماه سال جاری توسط وزیر علوم صادر شده یک وجه مشترک وجود دارد و آن تاکید وزیر علوم بر حفظ بیت المال و اعمال سیاست های موثر صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط و قانونمندی بوده است.

پیش از این چنین تأکیدی در حکم روسا و سرپرستان دانشگاه ها کمتر دیده می شد.

در حکم تمامی روسا و سرپرستان دانشگاه ها که تاکنون منصوب شده اند آمده است: «انتظار می رود با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و حفظ بیت المال و اعمال سیاست های موثر صرفه جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط و قانونمندی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه و با اتکال به خداوند متعال نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.»

چند سال اخیر دولت با مشکلات مالی مواجه بوده و دانشگاه ها نیز از آن مستنثنی نبوده اند بنابراین در شرایط فعلی این مراکز باید بسیاری از هزینه های خود را مدیریت کنند تا بتوانند فعالیت های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی خود را پیش ببرند.

نظر شما