شناسهٔ خبر: 53094 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس پدیده‌شناسی پزشکی و فلسفه پزشکی برگزار می شود

کنفرانس پدیده‌شناسی پزشکی و فلسفه پزشکی ژوئن ۲۰۱۸ در دانشگاه سودرتورن استکهلم- سوئد برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کنفرانس پدیده‌شناسی پزشکی و فلسفه پزشکی در روزهای ۱۳- ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ در دانشگاه سودرتورن استکهلم- سوئد برگزار می‌شود.

محور کلی موضوعات شامل فلسفه قرن نوزدهم، فلسفه قرن بیست و یکم، تاریخ فلسفه غرب، معرفت‌شناسی، متافیزیک، فلسفه عمل، فلسفه ذهن، فلسفه قاره، اخلاق کاربردی، اخلاق قانونی، فلسفه جنسیت و نژاد و فلسفه سیاسی و اجتماعی است.

توسعه سریع فناوری‌های پزشکی ما را مجبور می‌کند تا به طور مداوم درک خود از سلامت و طبیعت انسانی را ارزیابی کنیم. فناوری‌های تولید مثل، تشخیص ژنتیکی، پیوند عضو، سلول‌های بنیادی، داروهای روانگردان و دیگر فناوری‌های تشخیصی و درمانی، سوالاتی را ایجاد می‌کند که به طور قابل توجهی بدون اشاره به هستی‌شناسی غنی و پیچیده شخصیت انسانی، قابل درک نیست. افراد نه تنها موجودات بدنی هستند بلکه موجودات اجتماعی و فرهنگی نیز هستند. بسیاری از محققان شناخته شده شامل پدیدارشناسان، اگزیستانسیالیست‌ها و... روش‌هایی را بررسی می‌کنند که در آن طبیعت و فرهنگ در زندگی انسان در هم آمیخته شده است.

با توجه به این مسائل، این کنفرانس در نظر دارد پدیدارشناسانی را که با مسائل پزشکی درگیر هستند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم با اخلاق پزشکی مرتبط می‌باشند، گرد هم آورد.  پدیده شناسی اغلب با فلسفه پزشکی از طریق پزشکی و علوم انسانی پزشکی ارتباط برقرار می‌کند. از این رو موضوعات مربوط به کنفرانس شامل: طبیعت و ماهیت تکنولوژی‌های پزشکی، بیماری، درد، ناتوانی، بارداری، زایمان و مرگ است. بنابراین آنچه در این کنفرانس جائز اهمیت است جمع‌آوری تحلیل های فلسفی و اخلاقی است که ضرورت پدیدارشناختی را برای بازگشت به تجربیات زندگی در شیوه‌ای تفکری به کار می‌گیرند.

بر این اساس، علاقمندان می‌توانند خلاصه‌ای از آثار و مقالات خود را ارسال نمایند. خلاصه‌ها نباید بیش از ۳۰۰ کلمه باشد. شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس ایمیل patrick.seniuk@sh.se ارسال کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس ذیل مراجعه گردد:
https://phenomenologyofmedicineandbioethics.wordpress.com

نظر شما