شناسهٔ خبر: 53188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دلیل پولی شدن سنوات تحصیلی دانشجویان/هیات امنا شهریه تعیین می‌کند

معاون آموزشی وزارت علوم درباره پولی شدن سنوات تحصیلی گفت: وزارت علوم دانشگاه ها را مکلف نمی کند که شهریه چگونه باید باشد، مبلغ شهریه را هیات امناء دانشگاه تصویب می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر درباره پولی شدن سنوات تحصیلی و اینکه اگر مدت تحصیل دانشجویان روزانه بیش از سنوات معمول باشد باید معادل دانشجویان نوبت دوم شهریه پرداخت کنند، گفت: ما در بخش شهریه، قانون داریم. در آیین نامه آموزشی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که برای ورودی های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ دانشگاه ها ابلاغ شده این موارد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در آن آیین نامه پیش بینی شده در چه شرایطی دانشجو مجبور است که شهریه پرداخت کند و سقف آن نیز براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه ها تعیین می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: وزارت علوم به دانشگاه ها تکلیف نمی کند که شهریه چگونه باید باشد البته حد و حدود آن را کنترل می کند، ولی در نهایت رقم و مبلغ شهریه را هیات امناء دانشگاه تصویب می کند.

شریعتی نیاسر گفت: از سال آینده مندرجات این آیین نامه ها به دانشگاه ها واگذار می شود و عملا آیین نامه و جزئیاتی که پیش بینی شده است توسط دانشگاه ها باید تعریف شود.

به گزارش مهر، در سال تحصیلی جاری تعدادی از دانشجویان در اعتراض به دریافت شهریه از دانشجویان سنواتی در محوطه دانشگاه ها تجمع کرده و به این موضوع اعتراض کردند.

دانشجویان یادآور شده اند براساس تصمیم وزارت علوم، دانشجویان روزانه‌ای که مدت تحصیل آنان بیش از سنوات معمول به طول انجامد باید معادل شهریه دانشجویان نوبت دوم را در هر ترم تحصیلی پرداخت کنند.

نظر شما