شناسهٔ خبر: 53204 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پردیس های پولی دانشگاهها به تدریج تعدیل می شوند

وزیر علوم گفت: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه ها در دوره های بدون شهریه و روزانه، دوره های پردیس های خودگردان (پردیس های پولی) به تدریج تعدیل می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی درباره وضعیت پردیس های خودگردان دانشگاه ها، (پردیس های پولی) گفت: دوره های پردیس های خودگردان دوره هایی هستند که با شهریه اداره می شوند. این دوره ها از قبل برقرار شده اند و تا زمانی که مشتری داشته و برای دانشگاه صرفه مالی داشته باشند، دانشگاه ها آن دوره ها را حفظ می کنند.

وی درباره گزینش دانشجویان مشغول به تحصیل در پردیس های خودگردان (پردیس ها پولی) ادامه داد: این دانشجویان نیز مانند سایر دانشجویان از مرحله آزمون و پذیرش می گذرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه ها در دوره های بدون شهریه و روزانه این دوره ها به تدریج تعدیل می شود.

به گزارش مهر، پیش از این مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم از بازنگری فعالیت پردیس‌های دانشگاهی خبر داده بود. وی یادآور شده بود وزارت علوم در حال تدوین راهکار قانونی است تا این پردیس ها بتوانند براساس ماموریت اصلی که از ابتدا برای آنها تعریف شده به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرده بود: دستگاه آموزش عالی باید نظارت جدی تر بر مراکز اقماری تحت عنوان پردیس ها که توسط دانشگاه‌های خوب کشور تاسیس می شوند داشته باشد تا در مدار خود ادامه فعالیت دهند.

نظر شما