شناسهٔ خبر: 53219 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهترین رمان‌های سال ۲۰۱۸ از نویسندگان تازه کار

در سال جدید میلادی یک دو جین نویسنده تازه به دنیای ادبیات معرفی خواهند شد که به نظر سایت انگلیسی آینیوز، نویسندگان رمان‌هایی که در این گزارش نام‌شان ذکر شده بهترینِ بهترین‌ها هستند.

بهترین رمان‌های سال 2018 از نویسندگان تازه کار

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آشنایی با نویسندگان و استعدادهای برتر نویسندگی در بین کارشناسان ادبی و مردم عادی همیشه هیجان‌انگیز بوده است. در اینجا با ۱۰ نویسنده رمان تقریباً تازه‌کار آشنا می‌شوید، که به عقیده «لوئیس رندتات» خبرنگار انگلیسی جزء بهترین رمان‌های سال ۲۰۱۸ خواهند بود:
 

«وحشی» نوشته سبری لواتا
 

 

 خانواده‌ای الجزایری از طبقه متوسط جامعه در شهر سنت اتین در جنوب شرقی فرانسه زندگی می‌کنند که برای نخستین‌بار یک رئیس‌جمهور عرب در کشور انتخاب می‌شود. نویسنده، این رمان سیاسی-اجتماعی را در واکنش به شورش‌های مردمی در سال ۲۰۰۵ میلادی نوشته است.
 

«پری دریایی و خانم هنکوک» نوشته ایموگن هرمس گووار
 

 

ایموگن هرمس گووار، نویسنده ۳۰ ساله نروژی است که در دانشگاه آنجلیا نروژ تحصیل کرده است. ماجرای اصلی رمان او در شهر لندن دوره جورجیا اتفاق می‌افتد. به دوره پادشاهی جرج اول تا چهارم، دوره جورجیا می‌گویند. داستان رمان از استخوان یک ماهی شبیه پری دریایی در موزه بریتانیا الهام گرفته شده است که قهرمانان اصلی آن یک زن و یک تاجر هستند. 

«آواز قو» نوشته کری اندرو
 

 

یک زن جوان سعی می‌کند در فضای پرآشوب و پرتنش شهر لندن از گناهی که مرتکب شده فرار کند، اما خودش را در فضای وحشی و غریبه ارتفاعات اسکاتلند پیدا می‌کند که برایش فضایی غریبه است. پلی ووگان، یکی از شخصیت‌های داستان است که با «ربارت مک‌فارلند» و «جان برنساید» آشنا می‌شود.
 

«خدایان عشق» نوشته نیکولا موستین
 

 

«فریدا» وکیل جوانی است که به تازگی از همسرش جدا شده و به عشق و عاشقی نیز اصلاً اعتقادی ندارد. روزی مردی غریبه وارد دفترش می‌شود و به او می‌گوید که نواده الهه عشق «ایروس» است. فریدا سعی می‌کند از این امر فرار کند، ولی بالاخره مجبور می‌شود با سرنوشت خود کنار بیاید و به جستجوی ایروس برود. او باید پیکان اسطوره‌ای ایروس را پیدا کند و از نابود شدن جهان جلوگیری کند. 
 

«ما مالک آسمان هستیم» نوشته لوک آلنات
 

 

شخصیت اصلی داستان فردی به نام «راب کوتس» است که فکر می‌کند شانس و اقبال خوبی ندارد. همسرش «آنا» و پسرش «جک» کمی خوش بین‌تر هستند. راب به برنده شدن در مسابقه بخت‌آزمایی امیدوار است تا اینکه همسرش متوجه می شود مسئله عجیبی درباره پسرشان اتفاق افتاده است. 


«تک فرزند» نوشته ریانون ناوین
 

 

بعد از حادثه غم انگیز تیراندازی در مدرسه پسرکی شش ساله به نام «زاک» تصمیم می‌گیرد مردم شهرش را به صلح و دوستی دعوت کند. رمان مربوط به حوادث سیاسی-اجتماعی چند سال اخیر آمریکا است.

«نارنگی» نوشته کریستین مانگان
 

 

داستان اصلی این رمان مهیج در دهه پنجاه میلادی در کشو مراکش اتفاق می‌افتد که در آن دو زن جوان حضور دارند که بعد از تجربه دانشگاه دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند.
 

«پونتی» نوشته شارلن تئو
 

 

اولین رمان شارلن درباره دوستی، عشق و گناه است که در کشور سنگاپور توسط شخصی به نام «ایان مک‌ایوان» روایت می‌شود. داستان با محوریت «آمیسا تان» بازیگر فیلمی ترسناک به نام «پونتی» است که از نام «پونتیاناک» الهام گرفته شده است. قبیله پونتیاناک در جنوب شرقی آسیا آدم‌خوارانی هستند که فقط مردان را می‌خورند. 
 

«در شهر دیوانه و خشن ما» نوشته گای گوناراتنه
 

 

برای سه دوست این داستان، بزرگ شدن زیر آسمان‌خراش‌های استونز استیت، یعنی تابستان و این فصل با فوتبال، موسیقی و آزادی عجین شده است. ولی پس از کشته شدن یک سرباز انگلیسی شورش‌ در شهر ایجاد شده است. شخصیت‌های اصلی داستان «سلون، اردان و یوسف» هستند.
 

«آیین جزیره مه‌آلود» نوشته ماریت لیندشتاین
 

 

«سوفیا» به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است و در این زمان در یک سخنرانی با موضوع جنبش نسل جدید شرکت می‌کند. رهبر جنیش شخصی به نام «فرانس اوسوالد» نام دارد که جوانی جذاب با شخصیتی رازآلود دارد. فرانس از سوفیا دعوت می‌کند تا از جزیره مه‌آلود بازدید کند.

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۸ ۰۰:۲۳ثریا 0 0

    رومانهای بیشتری رو معرفی کنید مچکر میشم
                                

نظر شما