شناسهٔ خبر: 53336 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا نروژ بهترین کشور دنیا برای نویسندگان است

طبق آخرین تحقیقات، دولت نروژ امکانات و شرایط ویژه‌ای را برای اهالی فرهنگ و قلم این کشور فراهم می‌آورد، به طوری که نروژ به بهترین جای جهان برای نویسندگان تبدیل شده است.

​چرا نروژ بهترین کشور دنیا برای نویسندگان است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  نویسندگان نروژی ممکن است خیلی شناخته شده و مشهور نباشند؛ اما جالب است بدانید این قشر فرهنگی در این کشور کوچک حوزه اسکاندیناوی، امتیازاتی خاص و ویژه‌ را از سوی دولت دریافت می‌کنند، به‌طوری که نروژ به بهترین جای جهان برای نویسنده شدن بدل شده است.

نروژ همانند دیگر کشورهای شمال اروپا، اهمیت و اعتبار خاصی برای فرهنگ و هنر و ادبیات قائل است. مردم این کشور همچنین به عنوان یکی از شادترین مردم جهان شناخته شده‌اند و دولت نروژ همواره در تلاش است تا شرایط خوبی را برای هنرمندان مهیا کند و در بهبود اوضاع کسب و کارشان مثمر ثمر باشد.

یک سازمان با نام «شورای هنر نروژی» به طور خاص با این هدف در نروژ وجود دارد که به طور منظم کمک‌های دولتی را برای هنرمندان این کشور فراهم می‌آورد.

مبدعان، از هر صنف و در هر گروه سنی واجد شرایط برای دریافت این کمک‌ها هستند. اما به نظر می‌رسد که آن‌ها این کمک‌ها را کافی نمی‌دانند، به همین منظور و برای ارائه یاری بیشتر، این شورا اقدام به خرید هزار نسخه از هر کتابی می‌کند که تازه در نروژ منتشر شده و نسخه‌های خریداری شده را در کتابخانه‌های سراسر این کشور توزیع می‌کند که در این میان کتاب‌های منتشر شده در حوزه کودک به میزان بیشتری از سوی دولت خریداری و حمایت می‌شوند.

هم‌چنین تا زمانی‌که کتاب‌ها مراحل کنترل کیفی را می‌گذرانند، نویسندگان یارانه‌ای را برای نسخه‌های اولیه کتاب‌هایشان از سوی این شورا دریافت می‌کنند. طبق گزارش نیوریپابلیک، این سیاست موجب می‌شود که ناشران کوچک، مستقل و تازه‌کار در نروژ سراپا نگه داشته شوند؛ بنابراین ناشر بودن در نروژ شغلی خوب و به صرفه است.

در نروژ پنج میلیون نفر بیشتر زندگی نمی‌کنند؛ اما طبق آمار اطلس اطلاعات جهانی، این کشور کم جمعیت یکی از باسوادترین کشورهای جهان محسوب می‌شود؛ به‌طوری که نرخ سواد افراد بزرگ‌سال 99 درصد است. سیستم تحصیلی در این کشور در بهترین شرایط است و بسیاری از دانشگاه‌های آن رایگان است. همه این‌ها از نروژ ملتی کتاب‌خوان ساخته که این آمادگی را دارد که ادبیات کشورشان را به گوش جهانیان برسانند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۶-۱۲-۰۸ ۱۶:۳۸ 0 0

    خیلی عالیه 
                                

نظر شما