شناسهٔ خبر: 53351 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی دوره کاردانی پیوسته در وزارت علوم/ چالش کنکور ۹۸

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: وزارت علوم درمورد دوره کاردانی پیوسته تصمیم گیری خواهد کرد، حذف رشته های کاردانی پیوسته به علت مهارتی بودن این رشته ها خسارت بزرگی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیررضا شاهانی درباره منسوخ شدن دوره کاردانی پیوسته توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:کاردانی پیوسته آن گونه نیست که حذف شده باشد، نظام جدید آموزش و پرورش، نظام 6-3-3 است که هنوز دانش آموزان آن به کنکور نرسیده و سری اول آنها سال دوم متوسطه بوده و سال دیگر قصد دارند در کنکور شرکت کنند.

وی ادامه داد: اکنون در جلساتی که برگزار می شود این بحث وجود دارد که حذف رشته های کاردانی پیوسته به دلیل مهارتی بودن درست نیست، وزارت علوم در حال تصمیم گیری در این خصوص است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تاکید کرد: اگر برای فنی و حرفه ای های نظام جدید 6-3-3 فکری نشود عملا سال ۹۸ دانشجوی ورودی کاردانی پیوسته نداریم که این خسارت بزرگی است به ویژه اینکه جهت گیری عملی کشور، حرکت به سمت رشته های مهارتی است.

شاهانی ادامه داد: باید در این خصوص زودتر تصمیم گیری شود. در حال حاضر کنکور ۹۸ هم خودش یک علامت سئوال دارد که اگر نظام قدیم تر را کنار بگذاریم برای کنکور ۹۸ با ۲ نظام روبرو هستیم، یکی نظام پیش دانشگاهی و یکی هم نظام جدید 6-3-3، اکنون در جلسات سازمان سنجش این بحث وجود دارد که برای سال ۹۸ یک کنکور برگزار شود یا دو کنکور.

وی ادامه داد: اگر دو کنکور برگزار شود آیا همسان هستند یا نه، در این مورد آموزش و پرورش باید سریع تر اقدام و سرفصل ها و کتاب ها را تدوین کرده و آزمون های کشوری را برگزار کند.

براساس مصوبات کمیسیون برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تمام دوره‌های کاردانی پیوسته منسوخ شده و قابل اجرا نخواهد بود.

نظر شما