شناسهٔ خبر: 53352 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نباید انتظار کاربردی بودن تمام پروژه های تحصیلات تکمیلی را داشت

معاون پژوهشی وزیر علوم بابیان اینکه هدفمند کردن پایان نامه‌های تحصیلی یک راهبرد اساسی است، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که حتما هر پروژه تحصیلات تکمیلی که اجرا می شود، کاربردی باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود برومند درباره هدفمند کردن پایان نامه های تحصیلات تکمیلی گفت: هدفمند کردن پایان نامه‌های تحصیلی یک راهبرد اساسی است که دانشگاه ها باید در این مسیر با توجه به شرایط فرهنگی و ساختار سازمانی دانشگاه، روش های لازم را اتخاذ کنند.

وی درباره کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز گفت: وقتی مقاطع تحصیلات تکمیلی را با ارائه مقاله می سنجید، در واقع در حال حرکت برروی لبه های تیز علم هستید، بنابراین نمی توانید بگویید که درحال حاضر همه پایان نامه های تحصیلات تکمیلی باید کاربردی باشد.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: پس این‌ها با هم کمی متفاوت است، در یک جاهایی فعالیت‌های کارشناسی ارشد و دکتری هم می تواند، ماموریت گرا باشد ولی نباید این انتظار را داشته باشیم که حتما هر پروژه تحصیلات تکمیلی که اجرا می شود، کاربردی باشد.

وی ادامه داد: چون برخی از اینها باید علم را توسعه دهند و به همین صورت یک فرایند جمع شده و آرام آرام به جلو حرکت می کند تا به فناوری و بعد به صنعت برسد.

نظر شما