شناسهٔ خبر: 53421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک افشین یداللهی و چند جایزه ادبی!

دو جایزه با نام افشین یداللهی قرار است برگزار شود. شنیده‌ها حاکی از این است که احتمال برگزاری یک جایزه دیگر نیز با نام زنده یاد یداللهی وجود دارد.

​یک افشین یداللهی و چند جایزه ادبی!

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  بعد از درگذشت ناگهانی و تلخ افشین یداللهی، ترانه‌سرای مطرح کشورمان در 25 اسفندماه سال 1395، زمزمه‌هایی برای برگزاری جایزه ادبی افشین یداللهی از سوی چند نهاد و گروه مختلف مطرح شد حالا با نزدیک شدن به نخستین سالمرگ این شاعر شاهد برگزاری چند جایزه ادبی با نام افشین یداللهی خواهیم بود.
 
یک ماه بعد از فوت یداللهی اعضای اصلی «خانه ترانه» تصمیم گرفتند تا چراغ این محفل 15 ساله را روشن نگه دارند، به همین دلیل روزبه بمانی را به‌عنوان مدیر جدید جلسات «خانه ترانه» انتخاب کردند. بعد انتخاب بمانی زمزمه‌هایی برای برگزاری جایزه افشین یداللهی مطرح بود و با اعلام برگزاری نشست خبری جایزه افشین یداللهی، این ایده رنگ واقعیت به خود گرفت. در نشست خبری آن هم روزبه بمانی، مهدی ایوبی و حسن علیشیری به‌عنوان مسئولان این جایزه به گفت‌وگو با اصحاب رسانه اهداف و شیوه برگزاری جایزه را به شکلی شفاف توضیح دادند.
 
 طی روزها گذشته خبر برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نخستین جایزه ادبی افشین یداللهی در اهواز نیز مطرح شده و قرار است که مراسم اختتامیه آن از ساعت 18 روز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه در تالار اجتماعات سازمان آب و برق خوزستان برگزار شود.
 
شنیده می‌شود وزارت بهداشت نیز قصد دارد تا جایزه‌ای را به نام  افشین یداللهی برگزار کند. هنوز جزئیات این جایزه مشخص نشده است.
 
با توجه به اتفاقات رخ داده سوالات متفاوتی ذهن علاقه‌مندان به شعر را درگیر می‌کند که آیا برگزاری چند جایزه با نام یک شاعر کار درستی است؟ آیا چنین اتفاقاتی نشان از هیجان‌زدگی جامعه ادبی نیست؟ آیا بهتر نبود که همه این جوایز زیر چتر یک نهاد مثلا «خانه ترانه» برگزار شود؟ این آیاها پاسخی‌هایی دارد که بسیاری از اهالی ادبیات منتظر پاسخ‌های آن هستند.

نظر شما