شناسهٔ خبر: 53522 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دمشق میزبان نشست سندیکای نویسندگان عرب شد

نخستین بار پس از آغاز جنگ در سوریه، دمشق در هفته اخیر میزبان جلسه دفتر دائمی اتحادیه سندیکاهای ادیبان و نویسندگان عرب با حضور ۱۵ کشور عربی بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این نشست که از ۷ تا ۹ بهمن امسال در دمشق برگزار شد، از آنجا قابل توجه و اهمیت بود که نخستین بار پس از جنگ در سوریه چنین نشستی با حضور مهمانان از ۱۵ کشور عربی در پایتخت سوریه برگزار شد.

روابط میان سندیکای نویسندگان سوریه با سندیکای نویسندگان عرب فراز و نشیب‌های بسیاری داشت تا جائی که در سال ۲۰۱۶ عضویت سوریه در این سندیکا تعلیق شده بود. از جمله مهمانان این نشست دکتر نضال الصالح رئیس اتحادیه نویسندگان عرب و نیز محمد سلماوی دبیر سندیکای نویسندگان آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بودند.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در سوریه تهیه شده و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است، همچنین اضافه بر نویسندگان سوری مهمانانی از کشورهای لبنان، فلسطین، اردن، عراق، امارات، مصر، سودان، عمان، مراکش، تونس، الجزایر، موریتانی و یمن حضور داشتند.

بازگشت لیبی به سندیکای نویسندگان، از نکات قابل توجه در این نشست بود. همچنین در حاشیه این نشست، یک جلسه هم‌اندیشی با عنوان «فرهنگ روشنفکری و چالش‌های کنونی و آینده» و نیز نشستی شعری و ادبی برگزار و در پایان به نویسندگان و ادیبان برگزیده نیز جوایزی اهدا شد.

نظر شما