شناسهٔ خبر: 53568 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اتمام تدوین «لایحه صیانت از حقوق دانشگاهها»

معاون پیشین حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از اتمام تدوین «لایحه صیانت از حقوق دانشگاهها» خبرداد و گفت: این لایحه آماده ارسال به کمیسیونهای دولت و سپس مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد روشن معاون پیشین حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در مراسم تودیع خود اظهار داشت: معاونت حقوقی و امور مجلس نسبت به سایر معاونت های وزارتخانه ها یک ویژگی متفاوت دارد و آن این است که فعالیت آن متناظر با دو قوه مجریه و مقننه است و این معاونت باید ضمن استقلال و احترام به تفکیک قوا، در موضوع تصمیم سازی به هر دو قوه مجریه و مقننه کمک کند.

وی قوانین، «احکام دایمی برنامه های توسعه در موضوع هیات امنا»، «سنجش و پذیرش دانشجو»، «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» و «اصلاح قانون ماده ۸۶ مالیات های مستقیم» را از قوانین مهمی دانست که معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در فرآیند تصویب آنها فعالیت زیادی کرد.

معاون پیشین حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: هم اکنون ۹ لایحه مورد نیاز آموزش عالی در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در حال تدوین است که آخرین آن «لایحه صیانت از حقوق دانشگاهها» است که تدوین آن پایان یافته و آماده ارسال به کمیسیونهای دولت و سپس مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما