شناسهٔ خبر: 53697 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسکورسیزی سریالی از رومی‌ها می‌سازد/ همکاری با نویسنده وایکینگ‌ها

کارگردان برنده اسکار در همکاری با نویسنده بریتانیایی قصد ساخت سریالی حماسی درباره رومی‌ها را دارد.

اسکورسیزی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در حالی که «وایکینگ‌ها» به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های جهان بدل و حتی موجب ایجاد موجی از سفر توریست‌ها به اسکاندیناوی شد و «تودروها» نیز همین موفقیت را ثبت کرد، اکنون مایکل هرست فیلمنامه‌نویس بریتانیایی خالق این آثار، با کارگردان هالیوودی مارتین اسکورسیزی همراه می‌شود تا سریالی درباره رومی‌ها بسازند.

این سریال با عنوان «سزارها» داستان دوران روم باستان را روایت می‌کند و با دوران ظهور ژولیوس سزار، شروع می‌شود. پایلوت سریال نوشته شده و متن بقیه فصل نخست آماده است. این سریال که درامی تلویزیونی است در قالب چند فصل جلو می‌رود.

انتظار می‌رود فیلمبرداری این محصول سال آینده در ایتالیا شروع شود.

نویسنده بریتانیایی از اسکورسیزی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین کارگردان‌های آمریکایی در قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم یاد کرد که آثار روانشناسانه بزرگی چون «راننده تاکسی» و «رفقای خوب» را در کارنامه دارد.

هرست از علاقه اسکورسیزی به دوران روم باستان نیز یاد کرد و گفت وی سال‌های در انتظار فرصتی مناسب برای ساخت سریالی درباره این دوره از تمدن بشر بوده است.

وی افزود: او بسیار به این دوره علاقه و اطلاعات زیادی هم در این باره دارد و با جاستین پولارد مشاور تاریخی من تلفنی صحبت کرده است.

در آمریکا سریال «وایکینگ‌ها» مخاطبی هشت میلیون نفری برای هر اپیزود داشت. این سریال از سوی سایت آی‌ام‌دی‌بی به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی خوانده شده است. این در حالی است که «بازی تاج و تخت» جایگاه پنجم را در اختیار دارد. این سریال تقریبا در همه کشورهای جهان به نمایش درآمده است و از چین تا روسیه به تماشای آن نشسته‌اند.

هرست فیلمنامه نویسی تاریخی است و برای سینما نیز فیلمنامه‌های مهمی چون «الیزابت» محصول سال ۱۹۹۸ با بازی کیت بلانشت را نوشته که یک اسکار برد و نامزدی ۶ اسکار را کسب کرد.

«تودورها» نیز در چهار فصل و ۳۷ اپیزود روی آنتن رفت و برنده امی شد و نامزدی گلدن گلوب را کسب کرد. در این سریال جاناتان ریس در نقش هنری هشتم جوان و باهوش ظاهر شده است.

سریال جدید «سزارها» قصد دارد تا نگاهی عمیق به دوران جوانی ژولیوس سزار بیندازد. وی در بیشتر فیلم‌ها در نقش مردی میانسال تصویر شده است.

هرست گفت: یکی از مزایای کار کردن با اسکورسیزی این است که بازیگران بزرگ علاقه‌مند همکاری با وی هستند. در عین حال ما با شمار زیادی از بازیگران جوان کار خواهیم کرد.

فیلمنامه نویس بریتانیایی این سریال را دارای مشابهت‌های زیادی با جهان امروز خواند.  

نظر شما