شناسهٔ خبر: 53709 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تاریخ اشکانیان به روایت سکه‌ها» روی میز منتقدان

کتاب «تاریخ اشکانیان به روایت سکه‌ها» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نقد و بررسی می‌شود.

«تاریخ اشکانیان به روایت سکه‌ها» روی میز منتقدان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ یازدهمین جلسه از سلسله نشست‌های سکه‌شناختی پژوهشکده علوم تاریخی با موضوع نقد و بررسی کتاب «تاریخ اشکانیان به روایت سکه‌ها» برگزار می‌شود.

سیروس نصرالله‌زاده و صفورا برومند به عنوان ناقد در این مراسم سخنرانی می‌کنند و مولف اثر جلال دیلمقانی نیز حضور خواهد داشت.

نویسنده به خاطر علاقه‌ای که به تاریخ اشکانیان داشته مدت چهل سال روی سکه‌های اشکانی مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده که دقیق‌ترین و بهترین راه شناخت تاریخ اشکانیان بررسی سکه‌های آن‌هاست. در این کتاب سعی شده مطالب با تصاویر زیادی آورده شود، به ویژه در مورد هر شاه حتی المقدور یک یا چند سکه زیبا در کادری رنگی قرار داده شده تا خاطره آن شاه در اذهان تداعی شود.

کتاب‌های موجود تاریخ اشکانیان اغلب سیاه و سفید بوده و از تصویر کمتر استفاده شده است. در این کتاب سعی شده با ارائه تصاویر رنگی و سکه‌های زیبا این نکته در نظر گرفته شود. گرچه سعی شده این اثر، از لحاظ ظاهر ساده و دلپذیر باشد ولی مطالب ارائه شده براساس آخرین اطلاعات سکه‌شناسی و تاریخ‌شناسی ارائه شده است تا متن کتاب حتی برای اساتید و محققان نیز قابل استفاده باشد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند شنبه ۵ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان صادق آئینه‌وند، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن اندیشه مراجعه کنند.

نظر شما