شناسهٔ خبر: 53729 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخشی از بودجه عقب افتاده دانشگاهها تا پایان بهمن پرداخت می شود

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: سازمان برنامه بودجه قول داده که تا پایان بهمن بخشی از بودجه عقب مانده دانشگاه ها را در سال جاری پرداخت کند. 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات فناوری در شصت و یکمین گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است گفت: وزارت علوم به دلیل جایگاه ستادی بیشتر به مسائل کلان مانند بودجه دانشگاه ها می پردازد و در این حوزه نقش دارد و کمتر به جزئیات مسائل دانشگاه ها پرداخته است. 

وی افزود: در خصوص بودجه نیز سازمان برنامه بودجه نگاه و ظرفیت های خودش را اعمال می کند اما تلاش کردیم که حساسیت دانشگاه ها را در این زمینه به سازمان برنامه و بودجه منتقل کنیم. 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص عدم تخصیص بودجه دانشگاه ها در سال جاری گفت: دکتر نوبخت ریس سازمان برنامه و بودجه قول داده که تخصیص ها تا پایان سال به صورت کامل انجام شود در جلسه ای که اواخر دی ماه داشتیم بخشی از این عقب ماندگی جبران شده و قول داده شده بخشی از این تخصیص ها تا پایان بهمن به حساب دانشگاه واریز شود. 

وی ادامه داد: تفاوتی بین دانشجویان و خدماتی که به دانشجویان ارایه می کنند وجود دارد به همین بودجه دانشگاه ها متفاوت است در حوزه ستادی امور دانشجویی سازمان امور دانشجویان خدمات زیادی را انجام داده که امسال هم این خدمات ادامه خواهد داشت. 

غلامی اضافه کرد: بازسازی خوابگاه های دانشجویی به خوبی صورت گرفته و سال ۹۷ نیز افزایش خواهد یافت. مسئولان سازمان امور دانشجویان باید نگاه ویژه ای به مناطق زلزله خیز داشته باشند و در این مناطق خوابگاه ها مورد مقاوم سازی و بازسازی قرار گیرند. 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: شرایط صندوق رفاه نیز نسبت به سال های قبل بهتر شده و توانسته بخشی از مطالبات را وصول کند.

وی با اشاره به تعامل دانشگاه با شورای صنفی دانشجویی گفت: حساسیت های حوزه دانشجویی نیاز به تعامل دانشگاه با شورای صنفی دانشگاه دارد و همچنین حضور سازمان امور دانشجویان باید در دانشگاه ها پررنگ تر باشد سازمان امور دانشجویان براساس برنامه قرار بود متولی همه امور دانشجویان در دانشگاه ها باشد که خوشبختانه دغدغه زیادی برای ارایه خدمات برای دانشگاه ها در این مجموعه هست و امیدواریم حمایت دولت از لحاظ اعتبار بودجه و پرداخت ها به گونه ای باشد که بتوانیم خدمات خوبی ارایه کنیم.

وزیرعلوم همچنین از پیگیری حقوق اساتید در مجلس خبر داد.

نظر شما