شناسهٔ خبر: 53779 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس دانشگاه تهران: انتخاب مدیر گروه از اختیارات رئیس دانشگاه است

چندی پیش خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دخالت رئیس دانشگاه در انتخاب یکی از مدیران گروه دانشکده فنی بدون لحاظ کردن رای اعضای هیات علمی، رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه انتخاب مدیر گروه از اختیارات رئیس دانشگاه است،گفت: تغییر مدیر یکی از گروه‌های دانشکده فنی براساس روال گذشته و با نظرخواهی از اعضای هیات علمی صورت گرفت.

دکتر نیلی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: انتخاب مدیر گروه دانشکده‌ها از وظایف رئیس دانشگاه است. مگر می‌شود رئیس یک دانشگاه در انتخاب مدیر گروه دخالت نکند. در واقع براساس آئین نامه مدیریت دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه می‌تواند با مشورت اعضای هیات علمی یک نفر را به عنوان مدیر گروه انتخاب کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آئین نامه مدیریت دانشگاه‌ها، اجازه برگزاری انتخابات به منظور انتخاب مدیر گروه را نمی‌دهد،ولی ما در دانشگاه تهران ضمن رعایت این آئین نامه‌ها، معتقد هستیم انتخاب رئیس دانشکده، گروه و دانشگاه باید با نظرخواهی از اعضای هیات علمی صورت بگیرد، به همین دلیل برای انتخاب مدیر گروه نیز این مورد را لحاظ می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: در مورد انتخاب مدیر یکی از گروه‌های دانشکده فنی این دانشگاه نیز اعضای هیات علمی براساس روال موجود دو نفر را معرفی کردند و بنده نیز براساس معیارهای لازم یکی از آن دو نفر را انتخاب کردم. بنابراین این گونه نیست که مدیر گروه با رای اکثریت آراء توسط اعضای هیات علمی انتخاب شود.

دکتر نیلی در پایان خاطرنشان کرد: ما انتخاب مدیر گروه‌ها را بر حسب سه پارامتر رای اعضای هیات علمی برای معرفی دو نفر، برنامه کاندیدها و نظر رئیس دانشگاه انتخاب می‌کنیم که در خصوص انتخاب یکی از مدیران گروه دانشکده فنی نیز این سه پارامتر لحاظ شده است.

نظر شما