شناسهٔ خبر: 53871 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه های برتر افزایش می یابد

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه های برتر به وزارت علوم درخواست داده اند که ظرفیت پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در این دانشگاه ها افزایش یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود نیلی احمدآبادی گفت: موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در دانشگاه های برتر به وزارت علوم اعلام شده و به تایید این وزارتخانه رسیده است.

وی افزود: امیدواریم این موضوع به زودی ابلاغ شود تا بتوانیم برای پذیرش مهرماه آن را عملیاتی کنیم.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: براساس قانون، دانشگاه ها می توانند ۲۰ درصد ازظرفیت مازاد پذیرش خود را به دانشجویان استعداد درخشان اختصاص دهند که درحال حاضر دانشگاه های برتر کشور درخواست کرده اند این میزان افزایش یابد.

نیلی احمدآبادی گفت: براین اساس تقاضای تمامی دانشجویانی که شرایط لازم را دارند بررسی می شوند و براساس رزومه و سوابق تحصیلی افراد انتخاب خواهند شد.

وی عنوان کرد: باید بستری فراهم شود تا دانشجویان از ماراتن دائم امتحان و کنکور خارج شوند چراکه این موضوع آفتی برای دانشجویان و خانواده های آنها است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: دانشجو از سال سوم دوره کارشناسی تنها به فکر کنکور است و به دنبال تست زنی و این امر موجب می شود تا نتواند به درستی درس بخواند.

نیلی احمدآبادی گفت: اگر بتوانیم براساس رزومه علمی و آموزشی دانشجویان بیشتری را جذب کنیم این موضوع به نفع کشور و دانشجویان است.

نظر شما