شناسهٔ خبر: 53904 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی افزایش امتیازات طرح های کاربردی در آیین نامه ارتقا اساتید

وزیر علوم گفت: در راستای ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت، پیشنهادهایی برای افزایش امتیازات طرح های کاربردی در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی مطرح شده که در دست بررسی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی در بازدید از دانشگاه صنعتی مالک اشتر و در نشست با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هیات رئیسه این دانشگاه گفت: به علت کثرت و تعدد واحدهای آموزش عالی کشور، موازی کاری و همپوشانی فعالیت‌ها و به منظور تحقق اهداف توسعه علم و فناوری، طرح ساماندهی آموزش عالی در قالب طرح آمایش در حال انجام است که «ماموریت گرایی» دانشگاه‌ها از محورهای این طرح است.

وی ادامه داد: در راستای ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت، پیشنهادهایی برای افزایش امتیازات طرح های کاربردی در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی مطرح شده است که در دست بررسی است.

وزیر علوم یکی از تفاوت های دانشگاه‌های جامع کشور با دانشگاه‌های نظامی دفاعی را در این دانست که در دانشگاه‌های جامع شبکه مشخصی از نظام عرضه و تقاضا شکل نگرفته است و علیرغم تلاش های صورت گرفته هنوز رابطه دانشگاهها با صنایع در حد مطلوب نیست.

غلامی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی به دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه‌های کشور گفت: باید از تجربیات دانشگاه صنعتی مالک اشتر در این زمینه استفاده شود.

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این نشست گفت: مجموعه وزارت دفاع محیطی بسیار مناسب برای فعالیت های علمی و فناورانه است.

وی با ارائه گزارشی از برخی پروژه های پژوهشی وزارت دفاع گفت: پروژه های تحقیقاتی وزارت دفاع مبتنی بر نیازهای واقعی تعریف می شوند و کاملاً کاربردی هستند.

حاتمی اظهار داشت: ظرفیت های بسیار زیادی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که باید با هماهنگی بین دستگاهی و برنامه ریزی های کارشناسانه، از حداکثر این ظرفیت برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

در پایان این نشست، وزیران علوم و دفاع از نمایشگاه توانمندی های دفاعی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر از جمله پروژه «سامانه موقیعت یاب زمین پایه» که در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی حائز رتبه اول پژوهش های کاربردی شد، بازدید کردند.

نظر شما