شناسهٔ خبر: 53947 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمنامه «گات‌هام» در بازار کتاب؛ از «دارودسته دلقک‌ها» تا «ظرافت‌های یک ژوکر»

نشر پوینده کتاب فیلمنامه «گات‌هام» نوشته سارا سلطانی را به بازار کتاب عرضه کرد.

از «دارودسته دلقک‌ها» تا «ظرافت‌های یک ژوکر»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فیلمنامه «گات‌هام» نوشته سارا سلطانی در چهار پارت و ۲۷ سکانس در قالب کتابی از طرف نشر پوینده چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 نویسنده در ابتدای فیلمنامه «گات‌هام» اشاره کرده قصه چندان براساس واقعیت نیست و شخصیت‌ها واقعی نیستند برای ۱۱ شخصیت یا بازیگر نوشته شده است که در چهار قسمت قابل پخش است.

«دارودسته دلقک‌ها»، «چتری برای آربی»، «ظرافت‌های یک ژوکر» و «من با شیطان به مشکل برخوردم» عناوین چهار پارت این فیلمنامه هستند. هر پارت از سه یا چهار سکانس تشکیل شده است و در این میان پارت دوم با ۱۶ سکانس طولانی‌ترین پارت این فیلمنامه به شمار می‌آید.

فیلمنامه «گات‌هام» با سکانس قرعه‌کشی در یک سیرک شروع می‌شود، قصه از این قرار است که شش نفر در این قرعه‌کشی برنده شده‌اند و قرار است یک هفته دیگر، ساعت ده صبح برای شرکت در مراسمی که برای گرفتن جایزه در گات‌هام تدارک دیده شده شرکت کنند.

گات‌هام زمینی مستطیل شکل با مساحتی حدود دو هزار متر مربع است. مرزهای اطرافش با خطوط پهن سفید رنگ مشخص شده و سمت چپ ضرب‌در تابلوی دست‌نویس بزرگی به چشم می‌خورد با این مضمون: «لعنت بر پدر و مادر کسی که خودش را در اینجا منفجر کند.» که قسمت دوم تا پایان این فیلم به نحوه و چگونگی ورود هرکدام از این شش برنده به گات‌هام، آشنایی با «ال.کی» که مسئول ثبت اسامی آن‌ها در گات‌هام و ... است. قصه حول محور گات‌هام و نحوه آشنایی این شش نفر با یکدیگر و فضا می‌چرخد و ماجراهایی پیش می‌آید که همه چیز آن‌طور که انتظار دارند، پیش نمی‌رود.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: «راوی: اِل.کی یه مدت گماشتگی بَتمَن رو می‌کرد. اون لالوها کرمشم می‌ریخت. اُوردوز که کرد از ریخت افتاد. بتمن براش قاطی کرد، گفت این ریخت‌ و قیافه‌ دیگه مایه آبروریزیه و با یه اُردنگی از گات‌هام انداختنش بیرون. یهو اون همه منم منم، این رگ چاقِ گردنم همه‌ش دود شد رفت هوا. افسرده و کج و کوله پناهنده شد اینجا که از همه جا امن‌تره. شاکال یه غروبی تو به داروخونه ته میدون مُشیریه دیدش. گفت: مرد حسابی دست بردار از این بَدَویت کپک‌زده. زیر پر و بالشو گرفت، بالای آبرو و رفاقت رازشو تو سینه‌ش نگه داشت. به همه گفتن افتخاری زده به فان (fun ) و تفریحات جمعی... ولی هنو یه نموره لجنه! آقای شاکال همون روزا واسه این‌که دل ال.کی گرم شه اسم سیرکشو گذاشت "گات‌هام"...»
 
فیلمنامه «گات‌هام» نوشته سارا سلطانی در ۱۵۳ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان در نشر پوینده عرضه شده است.

نظر شما