شناسهٔ خبر: 53960 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش ولایتی به سخنان رئیس جمهور درباره علم

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: بعضی سوء استفاده نکنند که فلانی گفت فیزیک اسلامی و فیزیک غربی تفاوت دارد. خیر، اینطور نیست. جهان بینی ها متفاوت است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل مهر؛ علی اکبر ولایتی صبح امروز در نشست معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد گفت: فرهنگ مسئله اساسی و پایه آموزش و کشورهای غربی فرهنگ خود را دارند و می خواهند آن را به دیگران تحمیل کنند بنابراین ما باید به فرهنگ خودمان اهمیت دهیم.

وی افزود: برای اولین بار بعد از ۲۰۰ سال کسی مانند جلال آل احمد کتاب غرب زدگی را می نویسد که این کتاب فریادی است بر سر آنهایی که فرهنگ غرب را ترویج می کنند.

وی افزود: نمی شود سیستم آموزشی در یک بستر فرهنگی نباشد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد باید نظریه پردازی داشته باشد و تا زمانی که برخی از علوم مانند جامعه شناسی به تکامل نرسد، همه دریافت ها و مبانی ما از غرب است.

ولایتی خاطرنشان کرد: باید مبانی علوم انسانی از همایش ها و گردهمایی هایی مانند همایش معاونان فرهنگی نشات گرفته شود.

وی عنوان کرد: جایی که خدا وجود نداشته باشد، فرهنگ دچار لنگی می شود.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اظهارداشت: چرا حوزه های علمیه تا این حد موفق بوده اند، برای این است که در آنجا راهی برای نفوذ فرهنگ بیگانه وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: اما در دانشگاه های ما اینطور نیست، بنابراین باید تفکر فرهنگی از یک جا آغاز شود.

ولایتی گفت: در گذشته مشکلاتی در دانشگاه آزاد وجود داشته که به آنها کم توجهی شده و اکنون باید فرهنگ، محور اصلی فعالیت ها قرار گیرد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: باید معرفت افزایی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: اسلام با موسیقی مخالف نیست بلکه با موسیقی لحو و لعب مخالف است، ضمن اینکه ما به فرهنگ اهمیت می دهیم.

ولایتی بیان کرد: فرهنگ دانشجو زمانی تغییر می کند که به آن فرهنگ اصیل داده شود.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اظهارداشت: کار فرهنگی باید در پایه تدریس قرار گیرد و باید لوازم مناسب در این راستا در اختیار قرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ کتاب در حوزه فرهنگ تمدن وجود دارد. باید فرهنگ اسلامی را با قدرت تدریس کنیم. همچنین دانشگاه آزاد نیز باید به فرهنگ توجه کند.

ولایتی گفت: تفاوت علوم دقیقه و علوم تجربی و علوم انسانی در اسلام و غرب، تفاوت در جهان بینی است.

وی خاطرنشان کرد: در جهان بینی اسلامی خلقت بر اساس حکمت و تدبیر و تصویر الهی است. اما در جهان بینی ماتریالیستی بر اساس تصادف و اتفاق است و هیچ حکمتی در ورای این خلقت عظیم نیست.

وی گفت: بعضی سوء استفاده نکنند که فلانی گفت فیزیک اسلامی و فیزیک غربی تفاوت دارد. خیر، اینطور نیست. جهان بینی ها متفاوت است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۶-۱۲-۱۰ ۰۹:۴۸اسدالله شکرانه 0 0

    چقدر جناب ولایتی آسمانی هستند . آقا کمی زمینی شوید و از واقعیت بگویید . خب زحمت بکشید با این همه اساتید و نظریه پردازان در دانشگاه آزاد یک چله دانشگاهی بگیرید و بعد از چله نشینی تکلیف علوم اسلامی را تعیین کنید تا از غرب و نظریه هایش راحت شویم . آل احمد که حرف هایش را زد شما هم کاررا تمام کنید
    
                                

نظر شما