شناسهٔ خبر: 53979 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نخستین فستیوال ادبی نویسندگان مسلمان در انگلستان

نخستین فستیوال ادبی نویسندگان مسلمان با هدف به چالش کشیدن پدیده اسلام هراسی به میزبانی کتابخانه بریتانیا در ماه آوریل برگزار خواهد شد.

برگزاری نخستین فستیوال ادبی نویسندگان مسلمان در انگلستان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نخستین فستیوال ادبی نویسندگان مسلمان به میزبانی کتابخانه بریتانیا برگزار می‌شود. مسئولان کتابخانه بریتانیا ماه آوریل را برای برگزاری این فستیوال انتخاب کرده‌اند. کتابخانه بریتانیا انگیزه خود از برگزاری این فستیوال را مبارزه و به چالش کشیدن اسلام هراسی در انگلستان و اروپا اعلام کرده است.

در این مراسم سه روزه که قرار است از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ آوریل (۷-۹ اردیبهشت) در محل کتابخانه بریتانیا برگزار شود، نویسندگان مشهور مسلمان از جمله الیف شافاک، نویسنده ترک حضور خواهند داشت. این مراسم از سوی بنیاد اسلامی «عزیز» حمایت مالی می‌شود.

سخنرانی، شعرخوانی، کارگاه ادبی و داستان برای خانواده‌ها از جمله برنامه‌های این فستیوال خواهد بود.

حدود سه میلیون مسلمان در کشور انگلستان زندگی می‌کنند که تحت فشارهای مختلفی از سوی گروه‌های افراطی قرار دارند. تایفال چادهاری، مسئول این فستیوال می‌گوید که برگزاری این مراسم می‌تواند با این پدیده مبارزه کند. وی اعتقاد دارد برگزاری چنین مراسمی می‌تواند جوامع غربی را با فرهنگ و ادبیات کشورهای اسلامی آشنا کند.

نظر شما