شناسهٔ خبر: 53983 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین نکوداشت ایرج افشار برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت ایرج افشار، اولین رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و بنیانگذار کتابداری جدید در ایران با همکاری موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

آیین نکوداشت ایرج افشار برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مراسم نکوداشت ایرج افشار، اولین رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و بنیانگذار کتابداری جدید در ایران همزمان با بزرگداشت پنجاهمین سال انتشار نشریه کتابداری برگزار می‌شود.

این نشست شنبه ۱۹ اسفند ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

ایرج افشار از مهمترین چهره‌های فرهنگی ایران در یک قرن اخیر، نسخه‌شناس، فهرست‌نگار و کتابشناس زبده است. وی مدیریت نشریات ادواری را به عهده داشته و در مجامع و محافل ایران‌شناسی و بین‌المللی حضور داشته است.

سرپرستی و راه‌اندازی مجموعه‌های تاریخی در چند موسسه انتشاراتی، مدیریت و سرپرستی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار در سال‌های اخیر و نگارش ده‌ها عنوان کتاب پژوهشی و تحقیقی در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

کارنامه این چهره فرهنگی کشور مایه حسرت هر اهل تحقیق و پژوهشی است، در شرایطی که اکنون داشتن درصدی از کارنامه وی می‌تواند پژوهشگر و محقق را برای همیشه جاودانه کند.

این نویسنده، محقق، ایران‌شناس و استاد دانشگاه ۱۸ اسفند ۸۹ در سن ۸۵ سالگی چشم از جهان فروبست. 

نظر شما