شناسهٔ خبر: 54035 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت های بین المللی دانشگاه ها نیازمند بازنگری است

وزیر علوم اعلام کرد: با توجه به اینکه برای ورود به تعاملات بین المللی، کشور ما با تاخیر وارد شده است باید فعالیت هایمان را در این زمینه بازنگری کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  دکتر منصور غلامی در هشتمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها که از صبح امروز در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، گفت: حوزه تعاملات بین المللی به ویژه تعاملات عملی و فناوری جای کار بسیار زیادی دارد در بخش پژوهش شاید فعالیت ها آسان باشد و توفیقات دهه اخیر در مورد فعالیت های پژوهشی این موضوع را نشان می دهد اما در بخش آموزش، جذب و پذیرش دانشجو باید فعالیت های وسیع تری صورت بگیرد.

وی افزود: این امر نیازمند فراهم کردن زیرساخت های لازم است و با توجه به تاثیری که ما در ورود به بخش بین المللی داشته ایم باعث شده شرایط هم در دنیا و هم در دانشگاه های ما دچار تغییراتی شود که ما باید در این زمینه در فعالیت هایمان یک بازنگری انجام دهیم.

وزیر علوم ادامه داد: تعداد حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه های ما نشان می دهد شاید آن توسعه لازم را برای حضور در بین دانشگاه های دنیا نداشته ایم و اینکه این تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه های ما را انتخاب کرده اند شاید به دلیل علاقه مندی به تاریخ ما و ارتباطات نزدیکی که با کشور ما داشته اند این کار صورت گرفته است.

غلامی ادامه داد: ما باید در ذهن دانشجویان خارجی این ذهنیت را ایجاد کنیم که یکی از دانشگاه هایی که انتخاب می کنند، دانشگاه ما باشد و این نیازمند یک حرکت قوی و جدی و حمایت همه جانبه است.

وی تاکید کرد: وزارت علوم در رویکردهای خود برای افزایش تعاملات بین المللی به اسناد دستی تکیه داشته و در راستای آنها در حال حرکت است اما آنچه قرار است اتفاق بیفتد در سطح اجرایی است.

نظر شما