شناسهٔ خبر: 54074 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنار گذاشتن «ژیل ژاکوب» از جشنواره‌ی کن

«ژیل ژاکوب» که در حدود ۴۰ سال یکی از چهره‌های کلیدی چشنواره کن بود از هیئت مدیره این رویداد سینمایی کنار گذاشته شد.

ژبل ژاکوب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «ژیل ژاکوب» نویسنده، منتقد و چهره تاریخی جشنواره کن که تا سال ۲۱۰۴ رئیس این رویداد سینمایی بود و از آن زمان ریاست افتخاری جشنواره را بر عهده دارد پس از نزدیک به ۴۰ سال فعالیت مستمر در این رویداد سینمایی، رای کافی برای ماندن در میان اعضای هئیت مدیره جشنواره را به دست نیاورد و حالا در سن ۸۷ سالگی برای همیشه با کن خداحافظی می‌کند.

«پیر لسکیور» چهره رسانه‌ای و یکی از بنیانگذاران «کانال+» فرانسه که از سال ۲۰۱۴ جایگزین «ژاکوب» در راس جشنواره کن شد، گفت: اینکه رئیس سابق جشنواره، دیگر یکی از اعضای هیئت داوران نیست بی‌رحمانه به نظر می‌رسد.

او تاکید کرد که در این رای دخالتی نداشته است.

«ژیل ژاکوب» نیز در واکنش به کنار گذاشته شدن از هیئت مدیره کن گفت: این یک رای گیری دموکراتیک بود و نمی‌خواهم درباره آن نظری بدهم اما دیگر هیچ چیز مرا شگفت‌زده نمی‌کند. در نهایت چیزهای مهم تری هم در دنیا وجود دارد و من همچنان رئیس افتخاری کن باقی می‌مانم.

«ژاکوب» طی ۴۰ سال حضور در معتبرترین جشنواره سینمایی جهان مسئولیت‌های زیادی بر عهده داشته که راه‌اندازی جایزه دوربین طلا ویژه فیلمسازان جوان و همچنین بخش پرطرفدار "نوعی نگاه" و "سینه‌فونداسیون" در جشنواره کن از جمله دستاوردهای مهم او به شمار می‌رود.

نظر شما