شناسهٔ خبر: 54076 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برونداد دانشگاهها و مراکز علمی باید ثروت آفرین باشد

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم تغییر شیوه آموزش در دانشگاهها و مراکز علمی گفت: معتقدم شیوه فعلی شیوه درستی نیست و برونداد دانشگاهها و مراکز علمی باید ثروت آفرین باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر سیدحسن هاشمی در بیست و ششمین جشنواره دانشجو نمونه کشوری  در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند توجه به علم و فرهنگ هستیم و برای انسجام دراین حوزه نیز نیازمند گفتگو و تفاهم.

وی افزود: گفتمان فرهنگی باید وارد دانشگاهها شود و اثربخشی آن را در جامعه با مولفه هایی مانند نظام و انضباط، عشق به خدمت، نوعدوستی و از خود گذشتگی ببینیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دانشگاهها فرصتی برای توجه توأمان به علم  و فرهنگ هستند، تاکید کرد: اگر سیاسیون بگذارند و آنهایی که چشم طمع به استاد و دانشجو و نگاه کاسب کارانه به آنها دارند، اجازه دهند، دانشگاه می تواند به علم و فرهنگ توجه کند.

وی تاکید کرد: فکر نمی کنم کشوری در دنیا وجود داشته باشد که در آن نشاط باشد اما به علم و پژوهش توجه نکند. نیاز به علم و پژوهش مانند نیاز به آب است.

هاشمی خطاب به دانشجویان نمونه گفت: هنوز اول راه هستید و نمونه بودن در این است که چقدر برای مردم اثرگذار هستید و می توانید برای این ملت آسایش، رفاه و غرور ملی فراهم کنید.

وی در برابر درخواست برخی از دانشجویان نمونه درباره استخدام گفت: یکی از بدبختی های کشور ما این است که همه می خواهند دولت، آنها را استخدام کند. ما قبل از انقلاب که در دانشگاه تحصیل می کردیم اگر فردی نمونه بود شرکت های خصوصی برای جذب و بورسیه کردن آن با هم رقابت می کردند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما از دانشجوی نمونه انتظار داریم که کشور را بسازد. شما نمونه اید که کارهای سخت را به سرانجام برسانید.

وی گفت: ما در وزارت بهداشت می خواهیم که بهترین ها را جذب کنیم اما افراد توانمند خودشان می خواهند مولد باشند و بخش خصوصی را انتخاب می کنند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: وظیفه دولت رونق بخشی به بخش خصوصی و فراهم کردن بستر لازم برای این دانشجویان است.

نظر شما