شناسهٔ خبر: 54088 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شورای سیاست‌گذاری ضوابط ثبت‌نام را تصویب می‌کند/ کمیته ناشران داخلی مجری مصوبات شورا است

هومان حسن‌پور درباره تغییر حدنصاب تعداد عنوان کتاب برای حضور در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران گفت که تصمیم نهایی از سوی شورا اتخاذ می‌شود اما در گفت‌وگو باز است.

شورای سیاست‌گذاری ضوابط ثبت‌نام را تصویب می‌کند/ کمیته ناشران داخلی مجری مصوبات شورا است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ هومان حسن‌پور؛ مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگویی درباره افزایش حدنصاب تعداد عنوان کتاب برای حضور در این دوره از نمایشگاه بیان کرد: افزایش حد نصاب عنوان کتاب برای حضور ناشران داخلی برای نمایشگاه سال آتی، مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه به‌عنوان نهادی بالادستی است و کمیته ناشران داخلی مجری مصوبات شورای سیاست‌گذاری است.
 
طبق آئین‌نامه حد نصاب برای حضور ناشران بزرگسال ۴۰ و برای ناشران کودک و نوجوان ۴۵ عنوان مقرر شده است. به گفته این مقام مسئول، کمیته ناشران داخلی درباره برخی مسائل انضباطی به اعضای شورای سیاست‌گذاری پیشنهاداتی را ارائه کرده است.
 
حسن‌پور با بیان این مطلب که در گفت‌وگو باز است تاکید کرد که تصمیم نهایی از سوی شورای سیاست‌گذاری اتخاذ می‌شود.
 
رئیس کمیته ناشران داخلی سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره دلایل شورای برای افزایش حد نصاب عنوان کتاب‌ برای حضور در نمایشگاه گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری معتقدند که با افزایش تعداد عنوان کتاب‌ها، احتمال افزایش تخلفات کاهش پیدا می‌کند؛ البته به نظر می‌رسد که برای کاهش تخلفات باید نظارت‌ها را افزایش دهیم.

نظر شما