شناسهٔ خبر: 54156 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان رشته ایرانشناسی دانمارک به ایران اعزام می‌شوند

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی طی سفر خود به دانمارک، تفاهمنامه همکاری میان گروه مطالعات بین فرهنگی و منطقه‌ای دانشگاه کوپنهاگ و بنیاد سعدی را امضا کرد.

دانشجویان رشته ایرانشناسی دانمارک به ایران اعزام می‌شوند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ موضوع این تفاهمنامه اعزام دانشجویان رشته ایرانشناسی به بنیاد سعدی برای فراگیری زبان فارسی است.

بر اساس این قرارداد، که میان رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیا سعدی و اینگولف تیوسن، رئیس بخش مطالعات بین فرهنگی و منطقه‌ای دانشگاه کپنهاگ، امضا شد، دانشجویان رشته ایرانشناسی دانشگاه کپنهاک چهارمین نیمسال تحصیلی خود را به مدت 4 ماه در بنیاد سعدی سپری خواهند کرد و به یادگیری مهارت‌های خواندن، شنیدن، نوشتن و گفت‌وگوی زبان فارسی می‌پردازند. در این مدت، دانشجویان ضمن فعالیت‌های آموزشی، در رویدادهای مختلف فرهنگی نیز شرکت می‌کنند و از نزدیک با فرهنگ و جامعه ایران نیز آشنا خواهند شد.

در این جلسه، رضامراد سعدی ضمن معرفی فعالیت‌ها و امکانات بنیاد سعدی، تعدادی از کتاب‌های آموزشی زبان فارسی که در کارگروه‌های تألیف معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی تدوین شده است را به حاضران معرفی کرد. در حاشیه این دیدار نیز، در مورد چاپ نسخه دانمارکی کتاب «گام اول»  توسط بنیاد سعدی و دانشگاه کپنهاگ توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد این کتاب در دانمارک توسط انتشارات دانشگاه کپنهاگ به چاپ برسد.

بنا بر اعلام این خبر، این تفاهمنامه، با حضور رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیا سعدی، سعید توفیقی، رایزن علمی و فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ، اینگولف تیوسن، رئیس بخش مطالعات بین فرهنگی و منطقه‌ای دانشگاه کپنهاگ و کلاوس پدرسون رئیس گروه ایرانشناسی دانشگاه کپنهاگ به امضا رسید.

نظر شما