شناسهٔ خبر: 54198 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اضافه شدن رشته های تحصیلی جدید در دانشگاه مذاهب اسلامی

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با هیئتی از علما و استادان برجسته دانشگاه ها و مراکز علمی و دینی  پاکستان نوید اضافه شدن رشته های جدید را داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هیئتی از علما و استادان برجسته دانشگاه ها و مراکز علمی و دینی  پاکستان با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی با حجت الاسلام مختاری رئیس دانشگاه دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار که مولوی نذیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری و از علمای برجسته اهل سنت استان سیستان و بلوچستان نیز حضور داشت، حجت الاسلام و المسلمین  مختاری در این دیدار ضمن خوشامدگویی به میهمانان به معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی پرداخت و گفت: اهمیت این دانشگاه  به خاطر همزیستی مسالمت آمیز عملی پیروان مذاهب مختلف در یک فضای علمی است که میان دانشجویان و کارکنان آن که از مذاهب مختلف اسلامی هستند، وجود دارد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه به تبیین رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه پرداخت و نوید اضافه شدن رشته های جدید را داد.

وی ویژگی اصلی فارغ التحصیلان این دانشگاه را معتدل بودن توصیف کرد که مبنای آن را در تلاشی دانست که دانشگاه در عمل  به سیره نبوی دارد. 

مختاری با اشاره به وضعیت امروز جهان اسلام بیان داشت: مصیبت امروز جهان اسلام تفکر خشن و افراطی است که به هیچ عنوان انطباق با اخلاق کریمه پیامبر اسلام(ص) ندارد که رحمت للعالمین بودند.

وی دو صفت اخلاق مهرورزی و دلسوزی را در قرآن عامل توفیق پیامبر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با طرح این سوال که اگر پیامبر اسلام(ص) امروز در میان ما بودند این همه خشونت را تحمل می نمودند؟ افزود: مگر نه این است که علما  وارثان پیامبرانند پس باید در برابر این افراطی گری ها و تفکرات تکفیری و خشونت و کشته شدن انسان های بی گناه نقش آفرینی کنند و ساکت نباشند و در تنویر افکار عمومی به ویژه نسل جوان تلاش نمایند.

مختاری تاکید کرد: دشمنان اسلام، نه شیعه را می خواهند و نه سنی را. هدف آن ها به انحطاط کشاندن اسلام است. در این میان دانشگاه مذاهب اسلامی برای تبیین و معرفی اسلام معتدل با بهره گیری از استادان و دانشجویان پیروان تمامی مذاهب دلیل صحت ادعای جمهوری اسلامی ایران در زمینه وحدت و تقریب است.

در ادامه این نشست تعدادی از علما و استادان حاضر به بیان دیدگاه های خود درخصوص اهمیت وحدت اسلامی پرداختند و از این که در جمهوری اسلامی ایران چنین دانشگاهی توانسته پیروان مذاهب مختلف را دور هم جمع کرده و یک زندگی مسالمت آمیز را پیاده کند، نمونه و بی نظیر دانستند و معرفی بیش از پیش این مرکز علمی و توفیقاتی که داشته را خواستار شدند.

در پایان این نشست تندیسی از طرف رئیس دانشگاه پیشاور پاکستان به مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران اهدا شد و مختاری نیز تندیس دانشگاه مذاهب اسلامی را به نماینده هیئت پاکستانی تقدیم کرد.

نظر شما