شناسهٔ خبر: 54225 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس معماری و هنر میراث اسلامی برگزار می شود

کنفرانس معماری و هنر میراث اسلامی آوریل ۲۰۱۸ در مالت اسپانیا برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کنفرانس معماری و هنر میراث اسلامی که ابتدا در والنسیا، اسپانیا (۲۰۱۶) برگزار شد، پس از موفقیت، مجدداً برگزار می‌شود. این کنفرانس در مالت در روزهای ۱۷ تا ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ برگزار می‌گردد.

هدف این کنفرانس، اهمیت معماری و هنر میراث اسلامی به جهان و تأثیر آن در مناطق مختلف است.

این نشست با طراحی بسیاری از انواع ساختمان‌ها و بناهای اسلامی در کشورهای اسلامی، از جمله مساجد، قلعه، حتی خانه‌ها و باغ‌ها، کارهای مهندسی مانند پل‌ها و سدها، سیستم‌های آبیاری و بسیاری از بناهای دیگر که تاثیر عمیقی روی جامعه داشتند، انجام می‌شود.

معماری اسلامی طراحی غنی شده با انواع مختلفی از شکل‌های ساختاری را شامل می‌شود، از جمله، آرک‌ها و طاق‌های منحصر به فرد، طیف وسیعی از گنبدها که امکان توسعه اشکال جدید را فراهم می‌آورند و... تأثیر این شکل‌های ساختاری در کشورهای غیراسلامی، یکی از موضوعات کنفرانس خواهد بود.

بهره‌گیری از تجارب گذشته برای یادگیری راه‌حل هایی که در دراز مدت به لحاظ سازگاری با محیط زیست سازگار هستند، بسیار مفید است. میراث هنر و طراحی اسلامی می‌تواند درس های ارزشمندی در مورد چگونگی برخورد با روش‌های کارآمد و سازگار با موارد محیط ارائه دهد.

معماری سنتی و محیط شهری در اکثر کشورهای اسلامی اکنون به دلیل تأکید بر معماری جهانی و برنامه ریزی شهری از بین رفته است. در نتیجه، بسیاری از مناطق هویت خود را از دست داده‌اند. این کنفرانس با هدف بررسی این تحولات و آنچه که معماری شهری کلاسیک و اسلامی به جامعه مدرن ارائه می‌دهد خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس http://www.globaleventslist.elsevier.com/events/۲۰۱۸/۰۴/islamic-heritage-۲۰۱۸/ مراجعه گردد. 

نظر شما