شناسهٔ خبر: 54243 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شایگان تنگناهای فرهنگی منتج از برخورد شرق و غرب را روشن ساخت

سیدحسین نصر در پیام تسلیتی که درپی درگذشت داریوش شایگان صادر کرده است گفت: شایگان آثار گرانقدری از خود به جا گذاشت و بسیاری از تنگناهای فرهنگی منتج از برخورد تمدن‌های شرق و غرب را روشن ساخت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدحسین نصر با انتشار پیامی درگذشت داریوش شایگان را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت سیدحسین نصر برای درگذشت داریوش شایگان به شرح زیر است؛

به نام خداوند بخشنده مهربان

آغاز سفر مرحوم دکتر داریوش  شایگان به سوی عالم بالا البته ضایعه بزرگی برای جامعه علمی ایران است و فقدان دردناکی برای این بنده. از سال ۱۳۳۸ که برای اولین بار با شایگان جوان آشنا شدم نزدیکی خاصی بین ما ایجاد شد او را نزد علامه طباطبائی و کربن بردم و با مرحوم مطهری و مرحوم سیدجلال آشتیانی آشنا ساختم.

استعداد و ذکاوت ذاتی دکتر شایگان باعث شد که این دوستی‌ها را که جنبه مهم علمی داشت دنبال کند و دکترای خود را تکمیل کرده  و به ما در دانشکده ادبیات بپیوندد. این بنده ناظر مستقیم تحول داریوش شایگان جوان از یک فرزند خانواده‌ای که به تجارت اشتغال داشتند، به یک دانشمند دقیق و متفکر پربار بود و همیشه او را در این راه تشویق می‌کرد؛ چه قبل از انقلاب و چه پس از آن که مدتی از آن دوران را در فرانسه گذرانید.

در تمام نشیب و فرازهای زندگی از تفکر و تحقیق و نگارش کتاب و مقاله فارغ نبود. فارسی را در دهه سی و چهل تقویت کرد و زبان فرانسه را به نحوی اعجاب انگیز می‌دانست. آثار گرانقدری از خود به جا گذاشت و بسیاری از تنگناهای فرهنگی منتج از برخورد تمدن‌های شرق و غرب را روشن ساخت. روحش شاد باد. خانواده او مانند خانواده خود بنده هستند و بر عکس. از طرف خود و همسرم و فرزندانم به بازماندگان خانواده دکتر شایگان تسلیت می‌گویم.

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شده به عشق

ثبت است در جریده عالم دوام ما

نظر شما