شناسهٔ خبر: 54254 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جورج ساندرز داستانی علمی-تخیلی می‌نویسد

جورج ساندرز، برگزیده جایزه «من‌بوکرِ» ۲۰۱۷ در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده که در حال نوشتن داستانی علمی-تخیلی است.

جورج ساندرز داستانی علمی-تخیلی می‌نویسد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جورج ساندرز، نویسنده ۵۹ ساله آمریکایی سال گذشته با اولین رمان خود تحت عنوان «لینکلن در باردو» برنده جایزه «من‌بوکر» شد. او در شیکاگو به دنیا آمده، در دانشگاه کلرادو مهندسی ژئوفیزیک خوانده و سپس در مقطع کارشناسی ارشد به «داستان‌نویسی» تغییر رشته داده و با همسرش پائولا آشنا شده است.
 
ساندرز همیشه از تأثیر بزرگی که همسرش بر نوشته‌های او دارد سخن می‌گوید. این بار او در گفت‌وگو با تایمز گفته: «تا وقتی که نوشته‌ام کامل نشود به کسی نشانش نمی‌دهم. پس از آن همسرم اولین نفری است که دست‌نوشته‌هایم را می‌خواند. اگر احساس او هنگام خواندن برانگیخته شود می‌دانم که کارم را خوب انجام داده‌ام. پائولا نوشته من را می‌فهمد و خوب می‌داند چگونه به من الهام بخشد تا خوب بنویسم. امیدوارم که من هم چنین تأثیری بر روی او داشته باشم.
ما در کلاس‌های داستان‌‎نویسی با هم آشنا شدیم. زود ازدواج کردیم و هنوز اعتقاد دارم بهترین تصمیم زندگی‌ام ازدواج با پائولا بوده است. در دوره نوشتن «لینکلن در باردو» حدود ۱۵ ساعت در روز کار می‌کردم و همسرم من را تحمل کرد. در این که جایزه گرفتن من صد در صد به دلیل حضور همسرم بود شکی ندارم.»
 
برنده بوکرِ ۲۰۱۷ در ادامه سخنانش با مجله «تایمز» می‌گوید: «پس از «لینکلن در باردو» همه از من انتظار نوشتن داستانی بلند را دارند اما در حال حاضر داستان کوتاه علمی-تخیلی می‌نویسم که خیلی هم دوستش دارم. فکر می‌کنم روزی استعداد نویسندگی‌ام به پایان برسد بنابراین دوست دارم در ۵-۶ سال آینده فعال باشم و از استعدادم استفاده کنم.»

نظر شما