شناسهٔ خبر: 54279 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم تغییر الگو در آموزش عالی کشور

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: برای رفع مشکلات کشور باید در آموزش عالی تغییر الگو ایجاد کرد و یک اکوسیستم نوآوری شکل گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  مسعود برومند صبح امروز در نشست هم اندیشی وزیر علوم با استادان برجسته دانشگاه‌های کشور گفت: جایگاهی که اکنون ایران در حوزه آموزش عالی دارد نتیجه تلاش هایی است که از بدو تاسیس دارالفنون انجام شده اما باید با حفظ دستاوردهای کنونی به سمت دانشگاه ایده آل حرکت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه ها و زیرساخت های تحقیقاتی خوبی داریم و با اینکه حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم ۱.۹ درصد (یک و نه دهم) مقالات معتبر و سه درصد مقالات برتر دنیا را منتشر می کنیم.

معاون پژوهی وزارت علوم خاطرنشان کرد: نخستین گام برای ایجاد نظام نوآوری، ایجاد فرآیند نوآوری است که طی آن، دانش کسب شده، زنجیره کامل تبدیل ایده به یک محصول و فناوری را طی کند.

برومند تاکید کرد: توسعه علم و فناوری برای ایجاد نظام توسعه پایدار در ایران و مشارکت نظام علمی در حل چالش ها و مشکلات کشور دو هدف اساسی معاونت پژوهشی وزارت علوم است.

وی گفت: تشکیل تیم های کاری پژوهشی کوچک به سرپرستی اساتید برجسته، مهارت آموزی به دانشجویان، بازنگری در ساختار اجرایی و تجهیزات آزمایشگاهی و تشکیل سازمان های پیشرو عوامل دستیابی به نوآوری به شمار می رود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: برای حرکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به سمت حل مشکلات و معضلات کشور باید در آموزش عالی تغییر پارادیم صورت بگیرد و یک اکوسیستم نوآوری ایجاد شود.

نظر شما