شناسهٔ خبر: 54294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طلسم کینگ به دست اسپیلبرگ شکسته می‌شود؟

مصاحبه استیون اسپیلبرگ، کارگردان مشهور آمریکایی با رسانه‌ها احتمال ساخت فیلم بعدی‌اش بر اساس یک رمان از نویسنده ژانر وحشت این کشور را دوچندان کرده است.

طلسم کینگ به دست اسپیلبرگ شکسته می‌شود؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ استیون اسپیلبرگ با ساخت فیلم اخیرش با نام «بازیکن شماره یک آماده» با الهام یک رمان پرفروش ثابت کرد که همیشه روی کتاب‌های خاص تمرکز می‌کند. با توجه به مصاحبه اسپیلبرگ با سایت انترتینمنت ویکلی به نظر می‌رسد حالا دیگر نوبت یکی از کتاب‌های استیون کینگ باشد تا بر روی پرده نقره‌ای ظاهر شود.

«طلسم» یکی از اولین کتاب‌های استیون کینگ، نویسنده مشهور آمریکایی ژانر وحشت است که حال و هوایی فانتزی دارد. این کتاب در سال 1984 میلادی منتشر شده است. کینگ این رمان را با همکاری پیتر استراب با الهام از کتابی به همین نام نوشته والتر اسکات نوشته است. این کتاب یک سال پس از انتشارش نامزد دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه کتاب لوکاس شد.

فیلم جدید استیون اسپیلبرگ یعنی «بازیکن شماره یک آماده» به نوعی از کتاب درخشش کینگ الهام گرفته شده است و مصاحبه کارگردان مشهور آمریکایی احتمال ساخت اثری بر اساس رمان کینگ را زیاد کرده است. وی در مصاحبه خود از خرید امتیاز این کتاب توسط استودیو یونیورسال هالیوود در سال 1982 یعنی دو سال قبل از انتشار رسمی کتاب خبر داد و گفت: «این کتاب از دهه هشتاد میلادی در اختیار من است و بهترین همکاری یک شرکت فیلمسازی با نویسندگان آمریکایی است. از همان زمان که یونیورسال این کتاب را برای من فرستاد، ساخت آن در برنامه‌های کاری من قرار گرفت و امیدوارم در چند سال آینده پروژه آن را شروع کنم.»

رمان «طلسم» داستان پسر 12 ساله به نام جک را روایت می‌کند که برای نجات مادرش از بیماری سرطان در جستجوی کریستالی به نام طلسم می‌رود. جک سفر خود را از سواحل آمریکا شروع می‌کند که به سرزمین عجیب و غریبی می‌رسد که با کشور خودش یعنی آمریکا تفاوت زیادی دارد. مردمانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند هرکدام یک همزاد دارند و در اصل همه آدم‌ها در آنجا دوقلو هستند.

نظر شما