شناسهٔ خبر: 54298 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ امیریوسفی به میرکریمی درباره «آشغال‌ها...»

کارگردان فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» خطاب به دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: تصور می‌کردم مثل هر فیلم ایرانی می‌توانم تقاضای حضور در جشنواره جهانی فجر را داشته باشم ولی مثل اینکه داشتن پروانه نمایش هم برای نمایش «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره جهانی شما کافی نیست!

محسن امیر یوسفی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، محسن امیریوسفی پس از توضیح دبیرخانه جشنواره جهانی فجر درباره رد شدن فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» مبنی بر اینکه "متن ایمیل ارسالی برای کلیه متقاضیان شرکت در جشنواره مشترک بوده و طبق آیین‌نامه جشنواره جهانی فجر، هر فیلم تنها یک بار می‌تواند درخواست حضور در جشنواره را داشته باشد و فیلم امیریوسفی سال گذشته نیز فرم درخواست را پر کرده بود" به یادآوری آنچه در دوره قبلی این جشنواره برای نپذیرفتن اثرش رخ داده بود، پرداخت.  

این فیلمساز به ایسنا گفت: «دو روز پیش که ایمیل رد شدن فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره جهانی فجر را خواندم، از این که هیئت انتخاب فیلمم را دیده است خوشحال شدم و از این بابت از آقای میرکریمی دبیر محترم جشنواره تشکر کردم که برخلاف پنج دوره جشنواره فیلم فجر و دوره قبلی جشنواره جهانی بالاخره این فیلم را دیدند، ولی خبر بعدی که آمد فهمیدم فیلم‌مان اصلا بررسی نشده، چون طبق خبر، سال قبل در جشنواره رد شده است!

آقای میرکریمی، برادر سینمایی، حتماً یادتان می‌آید سال قبل در جلسه‌ای که با حضور یک شاهد بالغ و دانا و خوشنام با جنابعالی داشتم گفتید چون «آشغال‌های دوست داشتنی» پروانه نمایش ندارد نمی‌توانیم آن را در جشنواره داشته باشیم و هر وقت پروانه گرفتی خوشحال می‌شویم در جشنواره باشد و حتی پیشنهاد داوری در جشنواره را به من دادید که نپذیرفتم.

تا امسال که بالاخره پروانه نمایش فیلم را گرفتم و تصور می‌کردم حال دیگر بعد از 6 سال انتظار مثل هر فیلم ایرانی می‌توانم تقاضای حضور در جشنواره جهانی فجر را داشته باشم ولی مثل اینکه داشتن پروانه نمایش هم برای نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی»  در جشنواره جهانی شما کافی نیست!

برادر محترم سینمایی امیدوارم جشنواره خوبی پیش‌ رو داشته باشید و در سینمایی که گروهی از مهم‌ترین فیلمسازان جهانی آن ممنوع‌الخروج، ممنوع‌الورود، ممنوع‌الکار و ممنوع‌الفکر هستند باز خدا را شکر که یک جشنواره جهانی داریم!»

نظر شما