شناسهٔ خبر: 54343 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابخانه ملی نشریات طنز یک قرن اخیر را جمع‌آوری می‌کند

غلامرضا امیرخانی از جمع‌آوری مجموعه بی‌نظیری از نشریات طنز در یک قرن اخیر خبر داد. به گفته‌ وی این مجموعه قرار است در سال جاری از مراکز مربوطه خریداری، تدوین و رونمایی شود.

غلامرضا امیرخانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ غلامرضا امیرخانی؛ معاون کتابخانه ملی ایران درباره برنامه‌های این سازمان در سال جاری گفت: امسال منابع فراوانی که در حوزه اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی به زبان غیرفارسی منتشر شده‌اند را خریداری خواهیم کرد که این کتاب‌ها در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نمایش درمی‌آیند.
 
وی افزود: علاوه بر خرید آثار جدید، کتاب‌هایی که در طول سال گذشته از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی تدوین شده است در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهند شد؛ کتاب‌هایی چون «کتابخانه ملی ایران»، کتاب مصوری است که به حیات هشتاد ساله کتابخانه ملی اشاره دارد، همچنین ویرایش دوم کتاب«رئیسان و نام‌آوران کتابخانه ملی» به نمایش گذاشته می‌شوند.

معاون کتابخانه ملی ایران ادامه داد: علاوه‌بر کتاب‌هایی که در سال گذشته منتشر شده‌اند، کتاب «مجموع نفایس هنری کتابخانه ملی» که در سال جاری تدوین شده است نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد.
 
امیرخانی در ادامه گفت: چنانچه در سال گذشته سازمان اسناد و کتابخانه ملی به جمع‌آوری نسخه‌های خطی قدیمی پرداخت در سال جاری هم این فعالیت ادامه‌دار خواهد بود و همچنان این آثار از مراکز و افرادی که صاحبان آن‌ها هستند جمع‌آوری می‌شود.
 
معاون کتابخانه ملی ایران خاطر نشان کرد: از کتاب‌های نفیسی که قرار است در سال جاری خریداری شود چند نسخه خطی از شاهنامه فردوسی و مجموعه نفیسی از نشریاتی که از ابتدای قرن اخیر با محوریت طنز منتشر شده که رونمایی از آن‌ها صورت خواهد گرفت.

نظر شما