شناسهٔ خبر: 54364 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام دهمین دوره جشنواره فارابی تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد

مهلت ثبت نام برای دهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی (ویژه علوم انسانی) تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرآیند برگزاری دهمین دوره جشنواره فارابی ویژه علوم انسانی آغاز شده و متقاضیان تا ۳۱ اردیبهشت ماه می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دهمین دوره بین المللی جشنواره فارابی قرار است زمستان سال ۹۷ برگزار شود.

این جشنواره دارای ۱۴ گروه علمی و تخصصی است و قرار است برای اولین بار در این دوره دو جایزه ویژه اخلاق و تربیت و مطالعات میان رشته ای اعطا شود.

تمامی آثاری که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۴ تا پایان اسفندماه ۱۳۹۶ پایان یافته‌اند و یا منتشر شده باشند، امکان شرکت در این دوره از جشنواره را دارند.

هدف از برگزاری این جشنواره بسترسازی تولید دانش علوم انسانی و اسلامی، ایجاد نگرش مثبت به علوم انسانی و ضرورت‌های استفاده از آن در تبیین پدیده‌های انسانی، معرفی نقش علوم‌انسانی در توسعه دانش بشری، مدیریت اجتماع و تمدن‌سازی در گذشته و اکنون، فرصت‌سازی برای عرضه نظرات و نقد آنها و تقویت و توسعه ایده بازنگری علوم انسانی در ایران و جهان اسلام است.

بازنمایی توان علمی ایران و جامعه اسلامی در حوزه علوم انسانی اسلامی و کمک به تبیین اهمیت، کارکرد و نقش موثر علوم انسانی در فرآیند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف این جشنواره است.

نظر شما