شناسهٔ خبر: 54390 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگاهی به جدیدترین آثار برندگان پیشین پولیتزر

با نزدیک شدن به زمان اعلام برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۱۸ نگاهی انداخته‌ایم به آثار جدید برندگان پیشین این جایزه معتبر.

نگاهی به جدیدترین آثار برندگان پیشین پولیتزر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  پولیتزر یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین جوایز در دنیای روزنامه‌نگاری و ادبیات است. پولیتزر مدت‌هاست که معیاری برای نوشته‌های خارق‌العاده است. با توجه به اعلام برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۱۸ در ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین)، به نظر فرصتی عالی برای نگاه به برخی آثار جدید برندگان پیشین این جایزه مهم است. بنابراین حالا که منتظریم ببینیم چه کسی جایزه امسال را با خود به خانه می‌برد، بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه برندگان پیشین به تازگی انجام داده‌اند.
 

- برندگان جایزه پولیتزر برای بیوگرافی و اتوبیوگرافی
 

«درباره استراتژی بزرگ» جان لوییس گدیس
 


جان لوییس گدیس در سال ۲۰۱۲ برای کتاب «جورج اف. کنان: یک زندگی آمریکایی» برنده جایزه پولیتزر شد. با «درباره استراتژی بزرگ» گدیس به خوانندگان یک کلاس واقعی پیشرفته از تفکر استراتژیک را ارائه می‌دهد. او با نزدیک به دو دهه تجربه در تدریس استراتژی بزرگ در دانشگاه ییل، گدیس دیدگاهی جذاب و خواندنی در مورد چگونگی تصمیم‌گیری‌های استراتژیک توسط رهبران را نشان می‌دهد.


«پاپی که پادشاه می‌شود» (تبعید پاپ پیوس نهم و ظهور اروپای مدرن) – دیوید آی. کرتزر
 


تاریخ پاپ‌های واتیکان که دیوید آی. کرتزر، برنده جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۵ در آخرین اثر خود گردآوری کرده، کتابی است که باید به آن توجه شود. در «پاپی که پادشاه می‌شود»، کرتزر بر داستانی اساسی و ناگفته از تاریخ اروپای مدرن نور می‌تاباند؛ انقلاب خشونت‌بار ۱۸۴۸ که قدرت سیاسی را به زور از پاپ پیوس نهم گرفت، او را مجبور به تبعید کرد و روابط اروپا را دستخوش تغییر کرد.

- برندگان جایزه پولیتزر برای شعر

«ترافیک هوایی» (خاطراتی از بلندپروازی و انسانیت در آمریکا) – گرگوری پاردلو


گرگوری پاردلو که با مجموعه «هضم کردن» در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه پولیتزر شد، در کتاب جدیدش بازبینی انتقادآمیزی از نژاد، پدر بودن و هویت آمریکایی انجام می‌دهد. در «ترافیک هوایی» او قدرت خارق‌العاده‌اش در استفاده از کلمات را به نثر تبدیل کرده و خاطراتی را نوشته که دوران رشد دشوار پاردلو و رابطه پیچیده او با پدر کاریزماتیکش را به تصویر می‌کشد.

- برندگان جایزه پولیتزر برای آثار غیرداستانی

«زیر یک خورشید بی‌رحم» – گیلبرت کینگ


گیلبرت کینگ در «زیر یک خورشید بی‌رحم» به موضوعاتی می‌پردازد که به آن احاطه دارد؛ بی‌عدالتی نژادی، تحجر و فساد. پس از موفقیت «شیطان در بیشه» و کسب جایزه پولیتزر ۲۰۱۳، کینگ داستان واقعی جامعه‌ای را می‌کاود که با یک تجاوز تکان‌دهنده در سال ۱۹۵۷ آغاز می‌شود و در ادامه مردی که به اشتباه متهم می‌شود و با یک دسیسه تکان‌دهنده در وضعیت دشواری قرار می‌گیرد.
 

«خدا تگزاس را نجات دهد» (سفری به روح ایالت تک‌ستاره) – لارنس رایت
 


لارنس رایت که بیشتر با رمان قدرتمند و برنده جایزه پولیتزرش که به بررسی وقایعی که به حملات ۱۱ سپتامبر منجر شد، شناخته می‌شود، با «خدا تگزاس را نجات دهد» نگاه نافذ خود را به چشم‌انداز پیچیده فرهنگی و سیاسی ایالت مادری‌اش تگزاس می‌دوزد. در لحظات طنزآمیز و گزنده، رایت تصویری خیره‌کننده از یکی از فریبنده‌ترین ایالت‌های اتحادیه ارائه می‌دهد.

- برندگان جایزه پولیتزر برای داستان

«مسیر» – ریچارد روسو
 


ریچارد روسو بیش از همه با «سقوط امپراطوری» که برنده جایزه پولیتزر شد، شناخته می‌شود. آخرین اثر روسو مجموعه‌ای از چهار داستان کوتاه با تمرکز بر شخصیت‌هاست؛ یک استاد جوان، یک دلال معاملات ملکی و یک داستان‌نویس که مجبور به پرداخت تاوان گذشته خود هستند، که در سبک روسو هر کدام پیچیده و غم‌انگیزند.


«ساحل منهتن» – جنیفر ایگان
 


ایگان برای رمان «ملاقات با دارودسته خرابکارها» در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه پولیتزر شد. ایگان با نخستین شبیخون خود به داستان‌های تاریخی، داستانی هیجان‌انگیز و خیره‌کننده با مرکزیت زنی به نام آنا را به نمایش می‌گذارد. زنی که در جنگ جهانی دوم در محوطه دریایی بروکلین کار می‌کند و به زودی خودش را در دنیای مرموز پدر گمشده‌اش و دنیای گیج‌کننده گانگسترها در دوران جنگ جهانی دوم در نیویورک گرفتار می‌یابد.
 

نظر شما