شناسهٔ خبر: 54403 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نتایج اولیه کنکور دکتری ۹۷ منتشر شد/ ۱۷۳ هزار نفر مجاز شدند

کارنامه و نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۹۷ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کارنامه داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی از امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

وی گفت: از تعداد ۱۸۷ هزا و ۸۲۱ داوطلب حاضر ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز و تعداد ۱۴ هزار و ۵۸ نفر مجاز به انتخاب رشته نیستند. ۹۲.۵۲ درصد حاضرین در جلسه آزمون مجاز و ۷.۴۸ درصد غیرمجاز اعلام شدند.

توکلی افزود: از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب تعداد ۷۵ هزار و ۷۵۹ نفر زن و ۹۸ هزار و ۴ نفر مرد هستند.

وی یادآور شد: از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته های محل های دوره روزانه و سایر دوره ها هستند. همچنین از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳، تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ دوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل های غیر روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره ها هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اعلام نتیجه اقدام کرده و در صورت لزوم از آن پرینت تهیه کنند.

وی تاکید کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از بعد از ظهر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده باشند ضرورت دارد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل های مورد علاقه و نسبت به درج آن در فرم انتخاب رشته، اقدام کنند.

وی گفت: مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و در روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۹۷ پایان می پذیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: پس از صدور کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید.

به گزارش مهر، آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در روز جمعه چهارم اسفند ۹۶ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۶ کدرشته امتحانی در ۵۵ شهرستان و ۱۱۷ حوزه امتحانی با حضور ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب برگزار شد.

نظر شما