شناسهٔ خبر: 54428 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین مرکز مستقل آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های اسپانیا تاسیس شد

نجمه شبیری از تاسیس مرکز زبان فارسی خیام، دپارتمان مستقل برای آموزش زبان فارسی در دانشگاه نبریخا مادرید خبر داد.

اولین مرکز  مستقل آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های اسپانیا تاسیس شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نجمه شبیری، پژوهشگر و استاد زبان اسپانیایی در دانشگاه علامه‌طباطبایی که این روزها در مادرید به سر می‌برد  اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبایی از دو سال پیش مذاکراتی را با دانشگاه نبریخا مادرید آغاز کرده بود که سرانجام در پی تفاهم‌نامه‌ای که در تاریخ ۱۶ آوریل (دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۹۷) میان دو دانشگاه امضا شد، مرکز آموزش زبان فارسی خیام در مادرید افتتاح شد. در مراسم علاوه بر مسئولان دو دانشگاه، سفیر ایران و اساتید دانشگاه‌های کمپلوتنسه، اتونوما و کارلوس سوم به صورت مهمان ویژه حضور داشتند.
 
وی ادامه داد: در ابتدای این مراسم خواکین اسپایراگاس، معاون دانشگاه نبریخا بعد از خوش‌آمدگویی و ابراز خوشحالی از تشکیل این دپارتمان صحبت‌های خودش را با یک شعر از گروس عبدالملکیان تمام کرد. در ادامه این مراسم  حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی، داوود اسپرهم مدیر دپارتمان فارسی و من به عنوان مدیر دپارتمان اسپانیایی، سخنرانی کردیم.

مدیر دپارتمان زبان فارسی با اشاره به صحبت‌های انجام شده گفت: حسین سلیمی در این مراسم ابراز خوشحالی کردند که اولین مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های اسپانیا تاسیس شده است و می‌تواند گام بلندی برای همکاری‌های آتی باشد. من نیز در سخنرانی خودم اعلام کردم که تاسیس این مرکز آرزوی ما بود که بالاخره تاسیس شد.

 


وی در پایان با اشاره به تاثیرات تاسیس این مرکز اظهار کرد: ما هیچ زمانی در اسپانیا دپارتمان مستقل برای زبان فارسی نداشته‌ایم و همیشه زیرمجموعه دپارتمان‌های زبان عربی بوده‌ایم. بنابراین می‌توان به آینده زبان فارسی در این کشور و اتفاقات ویژه بسیار امیدوار بود.

نظر شما